Ik heb vroeger lange tijd gebruik gemaakt van plex media server, en wil dit opnieuw gaan doen.
Nu ik een nieuwe Samsung Smart tv gekocht heb wil ik film en muziek bekijken, ik heb de app van Plex gedownload in de app store van samsung, en wil deze verbinden met mijn server op mijn laptop, echter zegt mijn media server 'MyPlex kon uw server niet bereiken'.
Nu weet ik niet wat ik moet doen ik liep een beetje te spelen in mijn router met poorten etc etc alleen kom er echt niet uit. Op mijn tv vind hij de server ook niet. Hij vraagt om een IP address alleen deze heb ik niet en de server doet het dus niet jammergenoeg.
Kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast Hartelijk bedankt!!
Met groetjes,
Jagjit SIngh
Ik heb nog een screenshot van de situatie gemaakt!
De server moet het wel doen, anders had je geen screenshot kunnen maken van de instellingen ;-)
Aangezien je je televisie en laptop met Plex Media Server in hetzelfde, lokale netwerk hebt staan, probeer eerst eens de opties "Handmatig poort specificeren" en "Verificatie vereist op lokale netwerken" uit te vinken.
Ik ben een Vlaamse telenet gebruiker en heb net hetzelfde probleem, hier op dit forum wordt er vaak van deze fout melding gemaakt: "er was een probleem met het verbinden bij met uw server".
Ik heb al alles geprobeerd, de poort handmatig uitschakelen een ander poort nummer...
Ook als de firewall is uitgeschakeld lukt het niet!