Sinds een paar weken maak ik gebruik van Plex. Voorheen een dankbaar XBMC/ Kodi gebruiker maar ja, tijden veranderen. Toen ik Plex voor het eerst installeerde op de Samsung TV was er niks aan de hand. Het systeem werkte, vond direct de server en tot dusver niks aan de hand. Tot een 4 dagen terug. Ik kwam thuis zette de TV aan en start uit automatische Plex op via smarthub. Plex start op, ik zie cirkeltjes verschijnen en verdwijnen zoals Plex standaard doet bij het opstarten maar daarna wordt het automatisch weer naar het hoofdmenu gezet. Met ander woorden, ik kom niet in Plex. Dit is een continu voorkomend probleem.
Wat heb ik gedaan:
Plex TV app verwijderd;
NAS naar fabriek instellingen gezet en Plex opnieuw geïnstalleerd op de NAS;
Samsung TV ook naar de fabrieks instellingen gezet;
Plex TV app geïnstalleerd.
Nog steeds niks.
Ik heb ook nog de router doorgespit ook daar is door mij niets gewijzigd maar toch beter voorkomen dan genezen.
Enig idee of tips wat ik nog meer kan doen want voor mij is het einde zoek.
Ter info:
Plex werkt wel op andere apparatuur zoals telefoon en tablet.
Ik heb ook kijkers die problemen ondervinden met een Samsung tv met smart hub. Mijn transcodeer snelheid ligt ruim boven 5. Ik dacht eerst dat het probleem bij mij lag, maar ervaring leert dat de fout in de tv zit ( of in de app)
Plex werkt perfect op pc maar op Samsung smart tv werkt hij niet.Kan wel inloggen op de app van plex,zie ook mijn bibliotheken staan,maar als ik iets wil afspelen lukt dat niet krijg steeds foutmelding.
@fekebob said:
Plex werkt perfect op pc maar op Samsung smart tv werkt hij niet.Kan wel inloggen op de app van plex,zie ook mijn bibliotheken staan,maar als ik iets wil afspelen lukt dat niet krijg steeds foutmelding.
Samsung met Tizen? Probeer in ieder geval te updaten naar de laatste Plex Media Server versie. Er is een update geweest voor de Tizen-app en die heeft de recentste Plex Media Server nodig om optimaal te functioneren.