help! plex van buitenaf niet beschikbaar

hallo

plex werkt op mijn netwerk feilloos, maar het benaderen van buitenaf lukt niet. ik heb al heel wat tutorials gelezen en uitgeprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat.
Als ik mijn poorten check blijken ze ook gesloten, hoewel ik ze in ‘mijn telenet’ (ik ben telenet-klant) heb opengezet. denk ik…

Is er iemand die me stap voor stap kan uitleggen hoe dit werkend te krijgen?
ik ben een leek wat dit betreft :frowning:

PS: ik heb een plex pass

.

Je moet port 32400 van buiten naar binnen open zetten, via port forwarding.

Kijk even op https://portforward.com/telenet/ voor voorbeeld instructies.

bedankt voor het snelle antwoord.

ik heb een WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS) van telenet
Die komt niet voor in uw link en bij degene die er wel staat kan ik NAT niet aanklikken…

Zo zien mijn instellingen er momenteel uit. Plex staat op mijn Synology Nas en die heeft een statisch IP op 192.168.0.123

Hmm, dit ziet er gewoon goed uit.
Werken je webserver (80) en mailserver (143) wel gewoon?

Ja, alles werkt normaal. Telenet heeft me ook bevestigd dat de poorten gewoon openstaan…

Extern is de server ook niet via een browser te bereiken.

Ik heb intussen de oplossing gevonden.

De firewall van mijn nas stond aan, en door de vele meldingen van pogingen tot ‘inbraak’ die ik kreeg had ik regels gemaakt om de IP’s van alle landen buiten België te blokkeren.
Ik heb ze allemaal nagelopen en uiteindelijk bleek de regel waarin ook Ierland zat, ervoor te zorgen dat Plex niet bereikbaar was van buitenaf.

Ik heb dus Ierland uit de regels verwijderd en nu werkt alles!

Opgelost!

Het is wel handig om te vermelden dat je een firewall aan hebt staan in jou geval kan je de poort wel open zetten maar als je software matige firewall het al blokkeert komt die request niet eens buiten je server en van buiten krijgen ze natuurlijk een timeout op het moment dat ze wat proberen op te vragen

@dbbdark said:
Het is wel handig om te vermelden dat je een firewall aan hebt staan in jou geval kan je de poort wel open zetten maar als je software matige firewall het al blokkeert komt die request niet eens buiten je server en van buiten krijgen ze natuurlijk een timeout op het moment dat ze wat proberen op te vragen

Ik kan me voorstellen dat je daar niet meteen aan denkt, dat er ook nog een firewall op je NAS staat.