Hej!
Jag är ny här och försökt läsa mig till det här men hittar ingeting om det. Det är så att när jag spelar img filer i Plex så fungerar allt utom ljudet. Vad kan det bero på och finns det någon lösning på problemet?
Hej och välkommen till forumet!
1. Gäller detta bara en IMG-fil? Eller gäller det fler?
2. Vad är det för filmformat i IMG-filen? En rakt av DVD-rip (en TS-mapp alltså)?
3. På vilket sätt är ljudet förvrängt?
4. Vilken version av Plex använder du? (0.8.1 är i skrivande stund den senaste versionen)
Bifoga gärna en text-fil med innehållet i din Plex.log (bara intresserad av minuterna innan och fram till sekunderna efter du startat filmen.
Plex.log hittar du i "Console" som du hittar i Utilities-mappen (Verktygsprogram) i Applications-mappen (Program)
Använder den senaste versionen av Plex och de filer jag försöker öppna är dels .img (endast en fil inga TS Mappar) och .iso. Det går bra till en början och jag kan använda DVD-menyn som kommer upp med normalt ljud också. Men så fort jag försöker spela filmen så blir ljudet omvandlat till något typ av konstant brusande oljud. Hittar förresten inte Console under Verktygsprogram, men jag är å andra sidan ingen van Mac användare. Finns det något annat namn kanske på svenska för den applikationen?
IMG och ISO-filer är ungefär som ZIP, i själva filen ligger en struktur av filer och mappar, det var den jag var ute efter. Men eftersom du sa att det var en DVDmeny så är det en Video-TS-mapp som ligger i filen. Programmet heter Konsol på svenska tror jag. Där bör du kunna se en massa log-filer till vänster.
OK, då förstår jag. Här är skärmdumpen från Plex.log. Applikationen heter Systemmeddelanden på min Mac tydligen...Hoppas det hjälper...
/A

Nu spelade jag en fil som beskrivs som "Video Clip" men jag tror det är .mpeg format och fick samma problem med ljudet. Är det så att jag behöver ladda ner några codecs till min mac mini tror du?
Nevermind hela tråden. Jag hittad een inställning under System i Plex för ljud. Hade inte Autoigenkänning vald under Ljudhårdvara/Digitalutgångsstöd. Nu lirar det som det borde. Tack ändå!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.