Dus als de titel al zegt lukt het mij niet om met een indirecte verbinding iets af te spelen met een hogere resolutie dan 720p. Bij de instellingen op m’n server heb ik het al op maximaal gezet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
Om deze vraag te beantwoorden kun je het beste meer informatie geven over je type server en type cliënt waarop je probeert af te spelen. Wat bedoel je met een ‘indirecte’ verbinding?
Mijn excuses ben nog niet zo sterk met dit allemaal.
Ik draai server op een Mac mini versie 1.18.1
En met indirect bedoel ik als k niet op het thuis netwerk ben … maar buiten de deur.
Vanaf iPhone, iPad en vanaf Apple TV.
Is dit voldoende zo?
Wat je wilt is er voor zorgen dat Direct Stream / Direct Play wordt gebruikt waardoor Transcoden ook niet of nauwelijk nodig is. Over Wifi is de bandbreedte daar tegenwoordig ruimschoots voldoende voor en over 4G eigenlijk ook.
Op mijn iPhone staat het als volgt:
Direct Play aan:
Kwaliteit Data Stream:
Als ik dan een 1080P video afspeel zie ik het volgende op de server.
Vaak wordt de audio wel getranscodeerd maar dat is qua load op mijn QNAP NAS verwaarloosbaar. Let wel op dat je subtitles selecteert of download die niet ingebrand moeten worden. Zie eerste plaatje (Ondertitels inbakken) Alleen afbeeldingsformaten.
Om eea goed in te stellen is het dus nodig om naast de server ook de clients netjes in te stellen.
Ik hoop dat het helpt!?
Thanks ik ga hier naar kijken !
Dat zie ik wel maar heb gewoon toegang buiten eigen netwerk