Installation problems Plex- SONOS op NAS

dag allemaal
Mijn muziek bibliotheek (op een Synology NAS), die ik afspeel via SONOS heeft meer dan 50.000 entries, te groot voor SONOS.
Daarom heb ik Plex geïnstalleerd. De verbinding met mijn NAS lukte aanvankelijk niet. Daarom heb ik vanuit de Control Panel van mijn NAS PLex nogmaals geïnstalleerd en de NAS bovendien als “authorized device” bereikbaar voor Plex gemaakt.
In de SONOS app heb ik PLex als muziekservice toegevoegd, maar SONOS ziet slechts een klein deel van de totale bibliotheek.
Een paar vragen heb ik voor jullie:

• hoe kan ik één versie van Plex verwijderen (ik heb er geen twee nodig), kan ik die op mijn desktop of beter die op mijn NAS verwijderen?
  • wat is het verschil tussen de drie app’s die ik zie verschijnen en welk moet ik gebruiken: ik zie “Plex Web”, ik zie “Plex Media Server” en ik zie “Plex voor SONOS”; wat is het verschil en welke moet ik gebruiken?
  • hoe kan ik de gehele inhoud zichtbaar voor SONOS en
    hoe kan ik via Plex bladeren in de mappenstructuur van mijn bibliotheek (ik heb mappen voor verchillende soorten muziek en daarbinnen mappen voor bands, artiesten en componisten: voor mij is dit een hanteerbare manier om door mijn muziek te bladeren. Plex sorteert echter op artiestnaam en dat schiet, met name in de map voor klassieke muziek niet op.

Ik hoop dat er iemand is die van dit alles kaas heeft gegeten en mij kan helpen. Dank alvast!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.