Har problem med att ansluta till Plex online. Någon inställning? Eller ligger det nere?
Kan bero på ett par saker. Har du läst igen om den här tråden? http://forums.plexapp.com/index.php/topic/20512-is-your-plex-on-line-screen-black-2010-11-17/
Nu funkar det! Stort Tack! 
Hur hittar man de två filerna som diskuteras i andra tråden?
~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/Framework.bundle
~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/System.bundle
Kopiera detta:
~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/
Gå till skrivbordet och tryck Shift-kommando-G på ditt skrivbord. Klistra in det du kopierade. Viola. =)
Jag har gjort båda grejorna ovan, raderat filerna, startat om, funkar ej.
Laddat ner zip-filen och flyttat in dem, funkar ej.
Laddat ner ver 0.9.1.7, funkar ej.
Det funkar om jag kör MediaServer på min Macmini där jag kör klienten på. Men kör jag MediaServer på min Xserve och klienten på Macminin funkar det inte.
Fungerar det aldrig? Isåfall känns det som något annat. Får du upp sektionerna som du satt upp i PMS på din Xserve, och de fungerar bra?
OnLine funkar om jag har MediaServer igång på min Macmini, där jag kör klienten. Men slår jag av den, och bara kör MediaServer på min Xserve är OnLine tom. Allt annat funkar (filmer etc).
Ah, nu tror jag att jag listat ut det. Du stänger av PMS lokalt gissar jag? Om du gör det så funkar itne Plex Online eftersom PO bara fungerar lokalt. PMS måste vara igång på båda.
OK... det är ju en miss tycker jag. Eller ska det vara så? Eftersom det är en klient-serverlösning, så tycker jag det haltar.
Tack för klargörandet :-)
Jag förutsätter att det är planerat att funka annorlunda eftersom LG kommer accessa pluggarna från molnet. Så det är den tidiga alphan som är problemet just nu =)
Men å andra sidan så förlorar du inget på att ha igång din PMS lokalt OCH på Xserven. Sätt inte upp några sektioner på den lokala bara.
Menyn blir väl längre... tar längre tid att gå dit jag vill. Men inget stort problem :-)
Menyn blir inte längre ifall du inte sätter upp några sektioner i din lokala PMS.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.