Via welk IP-adres/domein laat je ze contact maken? Het klinkt alsof er over een extern IP gestreamd wordt; dat klopt ook wel met je factor 2 aan extra 'consumptie': wat PC1 wil downloaden, moet PC2 eerst geupload hebben...
Via welk IP-adres/domein laat je ze contact maken? Het klinkt alsof er over een extern IP gestreamd wordt; dat klopt ook wel met je factor 2 aan extra 'consumptie': wat PC1 wil downloaden, moet PC2 eerst geupload hebben...
Hoe kan ik dit makkelijk controleren of aanpassen?
De makkelijkste manier om dit te controleren is om je internetverbinding uit te zetten.
Maar je kunt natuurlijk ook in de logfile van de plex media server kijken om te zien vanaf welk ipadres er verbinding gemaakt wordt door de client.
Als je debug logs aanzet (settings/general - show advanced - enable plex media server debug logging). Dan kun je zien via welk ip-adres je gegevens opgehaald wordt door de plex client.
Moet mijn provider (in mijn geval Telenet) dit aanpassen?
Wellicht is het een idee om eerst te bepalen of je wifi AP ip-adressen uit een ander ip-reeks uitdeelt dan je router. Je PC heeft als ip-adres 192.168.0.128, gaf je eerder al aan. Als apparaten via wifi ook een ip-adres uit de reeks 192.168.0.x krijgt, dan zit dit op dezelfde netwerk. Wanneer dit een andere reeks is, dan staat je AP waarschijnlijk op (nat) router-modus ipv bridge modus.