Nu is het zo dat de CPU van de PC waarop de Plex Server draait regelmatig > 90% verbruikt omdat er nieuwe afleveringen getranscode worden.
Weet iemand of er er een optie beschikbaar is om het CPU verbruik van dit proces te beperken (of het transcoder proces in te plannen voor een bepaald tijdstip) zodat de pc nog bruikbaar is voor andere zaken ?
Plex Media Server transcodeert een mediabestand enkele op het moment dat je deze aan het kijken bent op een client die het formaat van van het mediabestand niet begrijpt. Dit wordt dus niet vooraf gedaan, maar real-time.
Daar jij het over 'nieuwe afleveringen' hebt en de hoge CPU zich waarschijnlijk steeds voordoet wanneer je nieuwe mediabestanden toevoegt aan je library, denk ik dat je het over media index files hebt. Hier heb ik ook een poosje last van gehad en het resultaat neemt ontzettend veel diskspace in beslag. En voor mij hebben deze index-bestanden geen toegevoegde waarde (http://goo.gl/7QP3ol).
Je kunt het genereren van deze index media files uitzetten in de settings van de server onder 'library' en dan het vinkje bij 'Generate media index files during scans' weghalen. Daarna op 'save changes' klikken en klaar.
Ik heb de "Generate media index files during scans" optie niet aan staan dus daar kan het niet aan liggen.
Het vreemde is wel dat het transcoder proces niet meer > 90% heeft gelopen sinds dat ik alle gesyncte content van mijn Ipad heb gehaald.
Natuurlijk start het transcoder proces weer als ik op mijn Ipad/Android foon een film start maar daardoor pakt deze niet constant >90% CPU en krijgt de rest van de pc ook nog een kans te functioneren. Ik heb het gevoel dat zodra ik op mijn Ipad heb aangegeven dat ik wil syncen hij bij het toevoegen van de media als een gek de bestanden gaat transcoden zodat deze alvast klaar staan. Echter zou zo niet weten hoe ik dat "hard" kan maken aan gezien plex web geen activiteit aangeeft.