jag har övergivit atv2 mot Mac mini, lite frågor

jag har fått tag i en mac mini som jag tänkte köra som plex klient istället för min atv2 som jag tycker bara har problem som jag orkar inte med.

atv2 vill inte spela alla format jag har, jag slangar ner film från nätet och vissa filmer vill helt enkelt inte, antingen funkar inte ljudet eller så hackar det nått jävulusiskt. Förhoppningsvis får jag igång play kanalerna också nu när jag har en PMS som snurrar på osx

mac minin har hittils spelat ALLT, även de som strular på atv2 så nu vill jag använda minin.

Problem 1:

atv2 plex gränssnittet är riktigt fint, enkelt att använda tillochmed för min 4åring. problemet på macen är att tex video browsern, alltså vyn för att se alla filmer visas som en lista istället för en stor fyrkant med alla covers.

jag vill kunna se så många covers som möjligt när jag trycker på min “filmer” sektion. (underlättat riktigt mycket för barnen)

Hur får jag till det?

Problem2:

PMS tjänsten (servern) hur får jag den att starta automatiskt när min dator har tex startats om? det är en mac som PMS snurrar på.

/a

Problem 2: Direkt i menyn på PMS har jag “Open at login”, bara att välja den så det är en bock framför.

Problem 1: Gå in under settings under Plex på din ATV2. Där kan du ändra vyn för filmer och serier.

mja jag har en mac mini nuförtiden och det jag menade är att jag vill ha ett så likt interface som atv2 som möjligt. jag har dock fixat Aeon skinnet och de ser bra ut. dock när man trycker på “filmer” så måste jag välja igen att antigen visa Alla filmer, eller Genre osv osv, jag vill att alla filmer ska visas direkt på en maximerad wall som default. Går det?

Det ska gå, beror på vilket skin du använder. Känner dock inte till ngt skin som fungerar på det sättet. Ev. att du själv kan ändra det i ngn .xml-fil. Gillar du Aeon så borde du fråga skaparen hur man ändrar för det skinnet.

Problem 1: Gå in i filmlistan, tryck till höger och välj "Panel Stream" istället för "Info List". Detta om du använder "MediaStream" som skin alltså.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.