Har rippat en av mina blu-ray med Makemkv. Tror det blir en h.264 1080p.
Filmen visas i plex i några sekunder och sen kraschar programmet. När jag spelar upp filmen i VLC går processorn på 100%. Även i Quicktime går processorn på 100%
Vad är problemet? Räcker en Mac Mini (2.0 GHz) inte till?
Vad göra?
- Är det Plex-klienten på en Mac du menar?
- Har du hardware decoding på eller av?
- Hur många Gb är filmen på, och hur lång är filmen?
- Kör filmen genom “Media Info” (googla) och lägg in outputten i denna tråd.
- Om Plex kraschar så vill jag gärna se en kraschrapport, kan hända det går se något vettigt i den.
Hej!
Lånar denna tråd lite så jag slipper skapa en ny…
Har precis installerat senaste versioner av Plex på Macen och på ATV2 (OS 4.3.3 på ATV), lagt in några filmer o serier och allt bra hittills, hittar allting när jag bläddrar fram på ATV:n.
Men när jag ska spela upp .mkv filer så kommer den aldrig igång, visar bara svart skärm hela tiden o stannar där. Spolar jag fram och trycker på play så ser jag iallafall en bild från serien i fråga men den är som pausad (fryst) och kommer inte vidare. Kör trådlöst, kan det vara att den inte klarar av att buffra?
Däremot funkar andra format bra att spela upp.
Någon som vet vad det kan vara för “fel”?
//Halle.
Om du känner dig hyfsat trygg med engelska så skulle jag rekommendera dig att skapa en tråd i detta subforum här på forumet: http://forums.plexapp.com/index.php/forum/76-apple-tv-2nd-gen/
Jag har tyvär alldeles för dålig koll på ATV-klienten :(
Med lite tur kanske b0bben ser detta och kan hjälpa (han är svensk), han utvecklar ATV-klienten. Men han är en upptagen man så det är nog säkrare att använda det ovan nämnda subforumet.
Tack för ditt svar!
Hittade det här på det engelska forumet, http://forums.plexapp.com/index.php/topic/30522-mkvs-start-paused-never-play/ och fick det att funka :) Stängde helt enkelt av AC3 i ljudinställningarna på ATV:n och efter det funkar det fint, trodde dock att jag inte skulle ha surround vilket jag fortfarande har efter att jag stängt av, men det kanske inte påverkar 5.1 ljud, alltså AC3?
Det beror på vad den funktionen gör. Den funktionen kanske gjorde om DTS till AC3 och det var det som strulade.
Skönt att det löste sig för dig!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.