Koppla extern HD via router till Plex?

Det är ju lite konstigt. T ex Skype m fl klarar ju av att koppla upp sej mot en server utan problem...

Det är inte vägen dit (mot servern) som är problemet, det är vägen tillbaka :)

Och det klarar ju Skype också….

Men jag är ingen utvecklare :-(

Och det klarar ju Skype också….
Men jag är ingen utvecklare :-(

Fair enough, men det enda som Skype-utvecklarna egentligen behöver göra (hårddraget jag vet, men inte så fel) är att se till att lösa den typen av problem. Jag är övertygad att detta problem med Plex går lösa om man har fler utvecklare, alternativt sätter utvecklarna man har på att bara lösa detta problem. Men som bekant så fokuseras det på en rackarns massa andra grejer samtidigt här. Så jag skulle gissa att valet att inte lägga ner otroligt många timmar till på det problemet just nu är medvetet. Cost/Benefit.

Jag är otroligt stolt och glad att jag fått vara med på resan med Plex under alla år (trots att jag inte är anställd eller äger delar av bolaget) så att jag får se kommentarer som “Men Skype klarar ju av det”. Det är ett bevis på att folk ser Plex som en stor och viktig del av sitt datoranvändande.
Men jag måste påminna om att detta fortfarande är ett litet bolag med väldigt begränsade resurser. Men tack vare engagerade användare som er så kommer detta växa, och det gör mig glad! :slight_smile:

Och ett stort TACK till dej som har tålamod att förklara och hjälpa alla med problem här! Utan att få betalt :-)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.