Nybörjarproblem

Hittar ej hårddisk
Har nu laddat ner plex på datan Windows och på ipad2 och kan styra allt med både ip4 och paddan så lång funkar allt kanon...

Men problemet är att jag bara hittar iTunes i plex inte min externa hårddisk

Går in på manage player eller vad det hette och då skickar han ut mig på nätet men sidan kan inte öppnas. Var nått med local manage host34200

Och i själva plexprogrammet verkar man ju inte kunna välja vilka källor man vill dela film från, hjäääälp....

Någon som har nåt tips på vad jag kan göra eller vad jag gjort för fel

Hej och välkommen till forumet Jockemox!
Jag gjorde en screencast för länge sedan som du kan ta en ■■■■ på för att förstå hur Plex fungerar. Även min vän "Boots2x" har gjort några screencasts som är specifikt för nya 0.9.5-versionen av Plex. Du hittar dom här:
http://wiki.plexapp.com/index.php/Screencasts

Om du har några frågor efter du sett igenom dom, tveka inte att komma tillbaka hit och fråga.

Lycka till!

PS: Filmer och TVserier lägger du till via http://127.0.0.1:32400/manage om du sitter på samma dator som du installerade Plex Media Server på. Kom ihåg att du behöver installera både Plex Media Server och en klient. Men eftersom du kan använda Plex på din iPhone och padda så har du en PMS installerad redan, och förmodligen redan lagt till filmer i Media Managern. Eller?

Tack för snabbt svar, har kommit fram till att jag måste öppna en port 32400 på min airport express så det verkar vara där bekymret sitter och jag har meckat nu ca 2 timmar men får icke till det…

Har du nån bra lösning på hur man öppnar den, har googlar men fattar 0

Mvh Jocke

"port forwarding" eller "port mapping" tror jag det heter. Gå in i Airport Utility (vet ej vad det heter på svenska) och navigera dig fram tills du är på det stället som visas på nedan bild;

Tryck på plusset för att få denna vy:

Istället för 51655 som det står på bilden så ska du skriva 32400 i alla fält förutom i det fältet som är markerat i grönt. Där ska du skriva in den interna IP-adressen till den dator som har PMS på sig.

Men är du verkligen säker att det är detta som problemet? Det låter osannolikt. Om din PMS-dator får IPnumret från din Airport Express, så bör din dator se den hårddisk (som jag gissar att du kopplat ihop med din AE). Enklast är nog om du förklarar hur hela din ihopkoppling av prylar ser ut exakt.

Nja jag är ju inte helt säker på att det är det som är problemet, men när jag skulle gå in på den ena plex grejen då vill den gå in på en internet sida och då står det att han inte kan kontakta host 32400…

Jag kopplade in den externa hårddisken till datorn, ska denne in i airportexpressen??

Min koppling ser ut som denna

Modem- router- airportexpress alla mina I enheter går trådlöst till AE:n sen kopplade jag in den externa med lila filmer in i den bärbara

Jag kanske gjort fel från början med alla kopplingar

Tusen tack för att du tar dig tid

//Jocke

Aha, fick bara för mig att det var det du gjort eftersom PMS inte kom åt hårddisken sa du. Sätt hårddisken direkt i datorn precis som du gjort. Det du verkar ha problem med är att PMS blir blockerad, och det är antingen av din Antivirus-programvara eller av Windows-firewall. Kontrollera om så är fallet.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.