KPN iTVonline

Hoi henk

De achtergronden zien er mooi uit
Ik denk dat eenvoud inderdaad het mooiste is. Verder denk ik dat de zilver grijze achtergrond het best aanstuit bij de rest van de plex ervaring. De gele heeft inderdaad ook wel iets. De groen en blauwe vind ik er te erg uitspringen.

Ik zal de voorbeelden nog even in de plugin verwerken om een goed beeld te krijgen

Loek

Edit :

Hierbij nog de links voor de plugin inclusief voorbeeld logo's

https://www.dropbox.com/s/vfjftd03ezrjgu3/iTVOnline.bundle-V1.0.1%20-%20Voorbeeld%20afbeeldingen.rar

Hallo,

Ik krijg het niet gelukt om de plugin te installeren.

Ik heb de .bundle file in exact de zelfde map gezet als stond beschreven.

(Ik moest overigens wel de file hernoemenĀ iTVOnline.bundle-master ->Ā iTVOnline.bundle, hierdoor is het geen map meer)

Ik heb mijn mac herstart en gelijk dus ook de plex server.

nu zie ik echter de plugin nergens verschijnen.

Ook niet als ik een channel wil toevoegen en ik zoek naar geĆÆnstalleerde plugins.Ā 

Loek,

Ik heb ze nu gemaakt met een modern geel achtergrond, vooral in home Theator worden de frames nu mooi gevuld en met een klein vleugje 3D, volgens mij ziet dat er wel strak uit zo. Laat maar even weten wat je er van vind ;)

https://www.dropbox.com/s/x329cxasacly6f5/Logo%27s%20iTV%20app%20Geel.zip

Hallo,

Ik krijg het niet gelukt om de plugin te installeren.

Ik heb de .bundle file in exact de zelfde map gezet als stond beschreven.

(Ik moest overigens wel de file hernoemen iTVOnline.bundle-master -> iTVOnline.bundle, hierdoor is het geen map meer)

Ik heb mijn mac herstart en gelijk dus ook de plex server.

nu zie ik echter de plugin nergens verschijnen.

Ook niet als ik een channel wil toevoegen en ik zoek naar geĆÆnstalleerde plugins. 

Als je geen enkele channel kan installeren, dan ligt het niet aan de plugin van Loek. Ik heb dat pas ook een keer gehad.

• Ga naar de plugin folder, en gooi deze helemaal leeg.
  • Stop nu de PMS
  • Start nu de PMS
  • alle geinstalleerde pluins zoals je metadata agents zouden nu de laatste versie weer op moeten halen en weer moeten werken
  • andere plugins volgens handleiding opnieuw installeren, het kan voorkomen dat het portal nog ziet dat er plugin geinstalleerd staan, indien dat gebeurt, via de wizart eert de-installeren en weer installeren
  • Als je klaar bent met je plugins installeren, de PMS herstarten

mvg

Henk

Als je geen enkele channel kan installeren, dan ligt het niet aan de plugin van Loek. Ik heb dat pas ook een keer gehad.

• Ga naar de plugin folder, en gooi deze helemaal leeg.
  • Stop nu de PMS
  • Start nu de PMS
  • alle geinstalleerde pluins zoals je metadata agents zouden nu de laatste versie weer op moeten halen en weer moeten werken
  • andere plugins volgens handleiding opnieuw installeren, het kan voorkomen dat het portal nog ziet dat er plugin geinstalleerd staan, indien dat gebeurt, via de wizart eert de-installeren en weer installeren
  • Als je klaar bent met je plugins installeren, de PMS herstarten

mvg

Henk

Hallo Henk,

Ik heb dit geprobeert, maar zonder resultaat.

Het lijkt wel of PMS de plugin gewoon helemaal niet ziet.

Zelfs na een paar restarts.

Edit: even een random channel geprobeerd te installeren handmatig en die wordt wel gelijk herkend

Hoi henk

De achtergronden zien er mooi uit
Ik denk dat eenvoud inderdaad het mooiste is. Verder denk ik dat de zilver grijze achtergrond het best aanstuit bij de rest van de plex ervaring. De gele heeft inderdaad ook wel iets. De groen en blauwe vind ik er te erg uitspringen.

Ik zal de voorbeelden nog even in de plugin verwerken om een goed beeld te krijgen

Loek

Edit :

Hierbij nog de links voor de plugin inclusief voorbeeld logo's

https://www.dropbox.com/s/vfjftd03ezrjgu3/iTVOnline.bundle-V1.0.1%20-%20Voorbeeld%20afbeeldingen.rar

Ik heb hem even bekeken, maar in home theator vindt ik de logo's niet mooi uitkomen binnen de frames in het hoofdscherm (Grote iconen) kan je bij de randen langs de logo's kijken, dat is niet mooi. Ik heb nu nieuwe gepost in geel, deze vullen de hele frames op. Dat ziet er denk ik veel beter uit.

Daarnaast denk ik als we het echt mooi willen maken dat we moeten werken met 2 logos 1 waar het logo gecentreerd is. (Zoals nu) en 1 top logo, waar het logo hoger in de achtergrond geplaatst staat. als je begrijpt wat ik bedoel

Als je in home theator naar het hoofd (Live TV) scherm gaat vallen de logo's voor de helft weg achter de text balk. Als je helemaal naar rechts scrold dan kom je in het sub scherm, waar je in de rechter kant de kleine rechthoekige vakken ziet, staan de logo's nu mooi in het midden, als je links bove in je scherm kijkt, waar het grote logo staat valt die ook weer half weg.

Als ik de logo's naar boven versplaats dan vallen ze in het het sub scherm weer weg.

Dit komt alleen voor in home theator, met de web interface, iphone en ipad editie gaat dan wel allemaal goed. Die hebben alleen een vierkant kader voor het logo. zou dat op te lossen zijn met twee type logo's? of heb je daar een andere oplossing voor.

mvg

Henk

Hallo Henk,

Edit: even een random channel geprobeerd te installeren handmatig en die wordt wel gelijk herkend

Welke bestandsnamen staan er allemaal in je plug-in folder?

Hallo Henk,

kan het zijn dat je plex media server denkt dat je niet in Nederland bent??. in dit geval moet je in de content map het bestand Info.plist openen en de volgende regels verwijderen

PlexPluginRegions
    NL

ze staan onderaan het bestand

Ik heb hem even bekeken, maar in home theator vindt ik de logo's niet mooi uitkomen binnen de frames in het hoofdscherm (Grote iconen) kan je bij de randen langs de logo's kijken, dat is niet mooi. Ik heb nu nieuwe gepost in geel, deze vullen de hele frames op. Dat ziet er denk ik veel beter uit.

Daarnaast denk ik als we het echt mooi willen maken dat we moeten werken met 2 logos 1 waar het logo gecentreerd is. (Zoals nu) en 1 top logo, waar het logo hoger in de achtergrond geplaatst staat. als je begrijpt wat ik bedoel

Als je in home theator naar het hoofd (Live TV) scherm gaat vallen de logo's voor de helft weg achter de text balk. Als je helemaal naar rechts scrold dan kom je in het sub scherm, waar je in de rechter kant de kleine rechthoekige vakken ziet, staan de logo's nu mooi in het midden, als je links bove in je scherm kijkt, waar het grote logo staat valt die ook weer half weg.

Als ik de logo's naar boven versplaats dan vallen ze in het het sub scherm weer weg.

Dit komt alleen voor in home theator, met de web interface, iphone en ipad editie gaat dan wel allemaal goed. Die hebben alleen een vierkant kader voor het logo. zou dat op te lossen zijn met twee type logo's? of heb je daar een andere oplossing voor.

mvg

Henk

ik kan hier zo snel geen simpele oplossingen voor verzinnen. ik kan het zo maken dat bij de home Theater client andere logo's gebruikt worden ten opzichten van de andere clients. ik kan echter in het sub menu geen 2 verschillende logo's gebruiken voor aan de rechterkant en aan de linkerbovenkant. hier wordt door plex automatisch de zelfde afbeelding voor gebruikt. misschien wordt het mooier als je in plaats van vierkant logo's rechthoekige logo's gebruiken van bijvoorbeeld 500 * 750 of 500*700

Loek

kan het zijn dat je plex media server denkt dat je niet in Nederland bent??. in dit geval moet je in de content map het bestand Info.plist openen en de volgende regels verwijderen

PlexPluginRegions
    NL

ze staan onderaan het bestand

Deze key/value heeft geen effect op het al dan niet kunnen zien van een channel. Deze instelling wordt alleen gebruikt binnen de officiƫle Channel Directory.

ik kan hier zo snel geen simpele oplossingen voor verzinnen. ik kan het zo maken dat bij de home Theater client andere logo's gebruikt worden ten opzichten van de andere clients. ik kan echter in het sub menu geen 2 verschillende logo's gebruiken voor aan de rechterkant en aan de linkerbovenkant. hier wordt door plex automatisch de zelfde afbeelding voor gebruikt. misschien wordt het mooier als je in plaats van vierkant logo's rechthoekige logo's gebruiken van bijvoorbeeld 500 * 750 of 500*700

Loek

Daar was ik al bang voor Loek, maar dat geeft niet, dan moeten we ons daar bij neer leggen. Ik heb een lang logo gemaakt maar dan werkt het andersom weer niet. Het is het een of het ander. Als we de logos vierkant hebben en gecentreerd in de achtergrond dan is alleen het hoofdscherm van home theator niet helemaal goed, maar is het sub scherm, en de gids allemaal wel goed en op alle andere clients is ook goed. Wat vind jij?

in de bijlage heb ik twee logo's staan, waarvan ik de grijze het meest mooie vindt. zou je hier naar willen kijken? en wellicht een keuze maken, of je het mooi vind of niet, en welke je dan zou willen eventueel, of dat je toch nog liever nog wat anders wilt zien ;)

https://www.dropbox.com/s/uw8b9nhj3e5xope/Logo%20keuze.zip

mvg

Henk

Hallo Henk,

hoi Xylon,

zoals Sander al aangaf gaat mijn eerst oplossing niet lukken. ik heb verder ook geen idee hoe dit komt.

zou je je logbestanden kunnen uploaden zodat ik deze kan bekijken??

er zijn 3 logbestanden die interesant zijn:

~/Library/Application Support/Plex Media Server/Logs/Plex Media Server.log  of  ~/Library/Logs/Plex Media Server.log  (ik heb zelf geen Mac dus ik weet niet precies waar de log bestanden staan)

~/Library/Application Support/Plex Media Server/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.system.log

~/Library/Application Support/Plex Media Server/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.plugins.itvonline.log  (als deze bestaat)

voor je de logbestanden kopieert eerst de plugin instaleren (in map kopieren) dan de media server herstarten en wachten tot alle andere plugins in bijvoorbeeld de web client zichtbaar worden.

hierna kan je de logbestanden kopieren en upload. zo kan ik er de meeste informatie uit halen.

Loek

KPN heeft momenteel storing in op de iTVonline Apps dus de plugin zal niet momenteel niet werken

Ik hoop dat het snel wordt opgelost door KPN

Loek

KPN heeft momenteel storing in op de iTVonline Apps dus de plugin zal niet momenteel niet werken
Ik hoop dat het snel wordt opgelost door KPN

Loek

Ik kan gewoon kijken met de ipad app en met de online versie. Maar de plug-in werkt inderdad niet. Ik zat trouwens net eens even te kijken, ik heb bijvoorbeeld het plus pakket, en kan binnen de ipad app veel meer zenders bekijken, en online trouwens ook. Is het mogelijk die kanalen ook beschikbaar te krijgen in jou iTVonline plug-in?

Ik denk dat ik de logo's voor elkaar heb, kan je het logo in de bijlage even checken Loek?

https://www.dropbox.com/s/k9onbbndmw95m4w/Nederland%202.png

mvg

Henk

EDIT: ik denk dat het mee valt met de storing. Bij mij op de synology doet hij het weer. Op de Mac versie kan ik opnames plannen en geen tv kijken. Op synology andersom... :D

Hey Loek,

Ik krijg in Plex/Web

Manifest is not valid M3U8...

Tevens krijg ik op android:

Kan video niet afspelen

Groetjes,Ā 

Cylon

Tevens voor de personen die iTVOnline downloaden via git.
Houd rekening mee dat de naam moet zijnĀ iTVOnline.bundle en daarin de "Contents" map moet zitten!

Dus dan krijg jeĀ 

/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents

Groetjes,

Cylon

Ik kan gewoon kijken met de ipad app en met de online versie. Maar de plug-in werkt inderdad niet. Ik zat trouwens net eens even te kijken, ik heb bijvoorbeeld het plus pakket, en kan binnen de ipad app veel meer zenders bekijken, en online trouwens ook. Is het mogelijk die kanalen ook beschikbaar te krijgen in jou iTVonline plug-in?

Ik denk dat ik de logo's voor elkaar heb, kan je het logo in de bijlage even checken Loek?

https://www.dropbox.com/s/k9onbbndmw95m4w/Nederland%202.png

mvg

Henk

EDIT: ik denk dat het mee valt met de storing. Bij mij op de synology doet hij het weer. Op de Mac versie kan ik opnames plannen en geen tv kijken. Op synology andersom... :D

Het logo ziet er mooi uit. Ik ga ze morgen avond effe in de plugin zetten en dan post ik het resultaat.
Wat de overige kanalen betreft kunnen ze heel makkelijk worden toegevoegd. Het probleem is echter dat ik nog geen manier heb gevonden om per persoon te bepalen welke kanalen bekijkbaar zijn er welke niet. Ander krijg je een zelfde effect als bij de huidige itvonline site. Waarbij je bij een hoop zenders alleen een intro filmpje krijgt.

Loek

Tevens voor de personen die iTVOnline downloaden via git.
Houd rekening mee dat de naam moet zijn iTVOnline.bundle en daarin de "Contents" map moet zitten!
Dus dan krijg je

/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents
Groetjes,
Cylon

Bedankt, het was me nog niet opgevallen dat de naam werd gewijzigd door github. Ik zal de eerst post ook aanpassen zodat het voor iedereen duidelijk is

Loek

Het logo ziet er mooi uit. Ik ga ze morgen avond effe in de plugin zetten en dan post ik het resultaat.
Wat de overige kanalen betreft kunnen ze heel makkelijk worden toegevoegd. Het probleem is echter dat ik nog geen manier heb gevonden om per persoon te bepalen welke kanalen bekijkbaar zijn er welke niet. Ander krijg je een zelfde effect als bij de huidige itvonline site. Waarbij je bij een hoop zenders alleen een intro filmpje krijgt.

Loek

Hallo Loek,

Het verschil zit hem in het feit dat je als klant van KPN een bepaald pakket hebt

•standaard voor iedereen met interactieve TV (de 20 standaard zenders)
•Plus pakket (iets van in de 20 Extra zenders,)
•Film1 pakket (film1, 4 extra zenders)

Ik kan binnen de iPad app naar bijna 50 zenders kijken namelijk. Ik heb het plus pakket en ik heb tijdelijk gratis film1 (twee maanden) dat werkt allemaal binnen de iPAD app.

als we uitzoeken welke zenders bij welk pakket horen, zou je het dan zo kunnen maken in de instellingen, een vinkje - plus pakket en -film1 kunt aanvinken en dat je dan extra zenders krijgt te zien. Misschien iets te makkelijk gedacht hoor, maar het is maar een ideeB)

als je het idee ziet zitten, laat maar even weten, dan wil ik wel voor je uitzoeken, welke zenders waarbij horen.

verder heb ik zelf de logo's ook al even bekeken, in mijn test omgeving,

Mijn mening is de volgende

Op de iPad iPhone en web app vindt ik persoonlijk het mooiste als de logo's iets groter zijn, en dan met een transparante achtergrond. Dat ziet er echt strak uit. Dan zouden het logo's worden van 512x512 px met een logo van 256 px 

dan voor de Home theater de logo's met een achtergrond kleur. Om ze in alle schermen zichtbaar te maken een logo van 512x512 px met een logo van 200 px en iets naar boven geschoven uit het center. Dat maakt het dat je in alle schermen binnen Home theater de logo's volledig kunt zien.

Wat is jou mening daarover?

EDIT: hier een link naar de verschillende pakketten die je te zien krijgt als je geabonneerd bent op de verschillende pakketten

Hey Loek,

Ik krijg in Plex/Web

Manifest is not valid M3U8...

Tevens krijg ik op android:

Kan video niet afspelen

Groetjes, 

Cylon

hoi Cylon,

ik had gister ook wat problemen met het afspelen van live tv, misschien is dit vandaag opgelost door KPN. is dit niet het geval zou je dan je log-Bestanden kunnen uploaden. 

er zijn 2 log bestanden die ik nodig hebt op een goed beeld te krijgen.

de eerste is com.plexapp.plugins.itvonline. de 2de is com.plexapp.system. Deze staan beide in de plugin log map.

Hallo Loek,

Het verschil zit hem in het feit dat je als klant van KPN een bepaald pakket hebt

•standaard voor iedereen met interactieve TV (de 20 standaard zenders)
•Plus pakket (iets van in de 20 Extra zenders,)
•Film1 pakket (film1, 4 extra zenders)

Ik kan binnen de iPad app naar bijna 50 zenders kijken namelijk. Ik heb het plus pakket en ik heb tijdelijk gratis film1 (twee maanden) dat werkt allemaal binnen de iPAD app.

als we uitzoeken welke zenders bij welk pakket horen, zou je het dan zo kunnen maken in de instellingen, een vinkje - plus pakket en -film1 kunt aanvinken en dat je dan extra zenders krijgt te zien. Misschien iets te makkelijk gedacht hoor, maar het is maar een ideeB)

als je het idee ziet zitten, laat maar even weten, dan wil ik wel voor je uitzoeken, welke zenders waarbij horen.

verder heb ik zelf de logo's ook al even bekeken, in mijn test omgeving,

Mijn mening is de volgende

Op de iPad iPhone en web app vindt ik persoonlijk het mooiste als de logo's iets groter zijn, en dan met een transparante achtergrond. Dat ziet er echt strak uit. Dan zouden het logo's worden van 512x512 px met een logo van 256 px 

dan voor de Home theater de logo's met een achtergrond kleur. Om ze in alle schermen zichtbaar te maken een logo van 512x512 px met een logo van 200 px en iets naar boven geschoven uit het center. Dat maakt het dat je in alle schermen binnen Home theater de logo's volledig kunt zien.

Wat is jou mening daarover?

Hoi henk,

wat de logo's betreft denk ik dat je gelijk heb. transparante logo's voor web client, iphone en alle andere clients behalve voor de home theater. hiervoor logo's met een achtergrond. De logo's met het grijs sluiten denk ik wel mooi aan bij de rest van de home Theater. Als jij alle logo's zou kunnen maken dan ga ik me buigen over de extra tv kanalen. Ik denk dat ik een manier heb gevonden zodat er geen extra opties nodig zijn en extra kanalen automatisch zichtbaar worden als iemand dit pakket heeft. Dit is niet alleen makkelijker voor de gebruiker maar ook makkelijker voor mij omdat ik de plugin dan niet hoef te veranderen als KPN zijn aanbod aanpast

Loek