Lagg problem

Har lagg problem med plex. Använder plex på en wndows 8 burk (2gb ram) 2.4ghz och en lg 55" till det.

Laggen är små och håller i sig i 0.5 sec ca och ibland kommer de 100 ggr på en film och ibland aldrig. Tv och datorn är anslutet till ett gigabit nätvek, någon som har nå tipps vad jag kan göra för att få bort dem?

Hur snabb är din router/switch? Pågår annan trafik på nätverket samtidigt, t ex filöverföring?

Nätverket är ett gigabit nätverk samt att internet är ett adsl 24mbit filöverföring från internet med 24mbit borde inte störa ett gigabitnätverk? Men laggen finns både när filer hämtas från internet eller inte :/ skall tilläggas att det är 1080p filmer med en storlek på mellan 6-14gb som jag ser på.

Hur är det med Plex skall den klara av alla filstorlekar?

exempel på lagg är på denna serie

Game.of.Thrones.2011.S01.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR

Kan det vara medialink på tv' n som kanske inte klarar att hänga med riktigt? Känns som om hela tv' n lagar lite när filmen står still

; tex ljudkontrollen

Nätverket är ett gigabit nätverk samt att internet är ett adsl 24mbit filöverföring från internet med 24mbit borde inte störa ett gigabitnätverk? Men laggen finns både när filer hämtas från internet eller inte :/ skall tilläggas att det är 1080p filmer med en storlek på mellan 6-14gb som jag ser på.

Hur är det med Plex skall den klara av alla filstorlekar?

exempel på lagg är på denna serie

Game.of.Thrones.2011.S01.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR

Visst skulle det kunna vara så, men det har jag inte hört tidigare. Svårt att testa utan en annan apparat….

Igår så såg jag lord of the rings med grabben laggade mer eller mindre under första 15 min, efter det perfekt bild, mysko!

Annan trafik på ditt LAN?

Nej, inget annat än vanlig Internet trafik.

Det framgår inte om du är trådlöst ansluten men om så är fallet och du har tillgång till ett 5Ghz (finns bl a på airport extreme) nät så anslut till det istället. Brukar lösa mina laggproblem på Ipadarna. Annars kan du prova att byta radiokanal på det trådlösa nätverket.

Det är ett trådbundet gigabit nätverk så bandbredden borde vara det miste bekymmer, men sitter i skrivande stund och tittar på,game of thrones och i 7 min lagrar det 10-15 ggr i minuten sen upphör det helt. Detta gör mig mer konfunderad

Det framgår inte om du är trådlöst ansluten men om så är fallet och du har tillgång till ett 5Ghz (finns bl a på airport extreme) nät så anslut till det istället. Brukar lösa mina laggproblem på Ipadarna. Annars kan du prova att byta radiokanal på det trådlösa nätverket.

Man kan ju få störningar även på ett trådar nät….. dra en ny kabel rakt över golvet, och testa med den.

Fasiken vad svårt det är att ge bra råd då man inte kan be om logg-filer. Vad jag vet så finns det inget sätt att få fram en Plex.log från din LG-tv. Jag förutsätter att du använder LG:s inbyggda Plexklient (Medialink) och inte DLNA.

Kenjons råd att testa med en annan kabel är inget dumt råd. Det finns en liten liten chans att det är det som är problemet. Men om jag skulle gissa så är det mer troligt att Medialink muppar ur av någon anledning. Kan det vara så att detta händer i högintensiva scener då mycket händer? Alltså då bitraten är hög?

Kabeln verkar det inte var nå fel på då jag får samma fel med en annan, men är övertygad det är medialink eller tv´n som är felet då laggen alltid är dom första 15 minuterna av filmen (efter om start av tv)

då "laggen" händer går det inte ens att sänka / höja volymen på tv´n. Får leva med det verkar det som känns spontant mer som om cpu/minne på tv´n inte riktigt hänger med.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.