Lägg till miniatyr problem

Hejsan.

Rätt ny med plex och så här men är ruskigt nöjd fram till detta hände.

Jag la till filmen State of Play till min lista av filmer och så ska den ju som vanligt scanna imdb efter information.

Den hittar massa info osv och bilder, men den lägger inte till en miniatyr bild av omslaget på filmen, så man ser den här standard mappen när man inte har någon omslag.

Kollar man i Filminformation>miniatyr på filmen så hittar den några fronter, men det går verkligen inte att lägga in nån av dom så man har dom som omslag. Funkar fint på andra filmer att välja och vraka, men på state of play, icke!

BLIR GRÅHÅRIG.

tack på förhand

Hej pch välkommen till forumet.

Inte ett helt ovanligt problem, men kan bero på lite olika saker (kommer bli bättre ju mer mogen Plex blir som programvara).
Det jag skulle gissa på är att du har en .nfo-fil i filmmappen som ger information till Plex på felaktigt sätt. Testa ta bort den filen och försök scrape:a om filmen.
En annan sak kan helt enkelt vara att det är en bugg i scrapern på just det filnamn du valt. Kan du skriva här exakt vad du valt att kalla filen, OCH vilka fler filer du har i samma mapp som filmen (och om du har "Recursive scanning" påslaget på just den scraper du använder).

Krångligt och jobbigt jag vet, men som sagt, det blir bättre med nya biblioteket som kommer om någon månad.

Tack så mycket!

Ja nu har jag ju:

Star.Trek.DVDRip.XviD-iMBT(mapp)
>>
CD1(mapp)imbt-xvid-st-cd1.rar

CD2(mapp)imbt-xvid-st-cd2.rar

imbt-xvid-st.nfo
poster_star_trek_xi.jpg
Sample(mapp)

Förstår inte riktigt vad du menar me scrape:a? Jag testade med att ta bort nfo filen men funkade inte. Nu är jag inte allt för insatt i detta än. Lär mig än, men "rescursive scanning" ? Den hittar ju all information till filmen och bilder med dock så vill den inte sätta på ett omslag när man bläddrar genom listan.

Btw du som jobbar och utvecklar programmet?

Tack så mycket // Micke

Nej, jag kodar inte i Plex eller Plex Media Server (PMS). Jag hjälper Elan med andra saker såsom forum-moderering och annat. Jag har även hjälpt till med översättningen av Plex till svenska (fortfarande länge kvar innan Plex har bra svenska, men vi är på väg iaf). Och så har jag och två andra skapat SVT Plat pluggen till Plex.

Över till huvudfrågan: Ditt problem är att du då scrapar (alltså då du lägger till en film och Plex automatiskt frågar IMDB om vilken information som ska visas) så får du inte med filmens "poster". Anledningen TROR jag är att du har en NFO-fil i samma mapp som filmen, och i den filen så ligger en referens till den JPG-fil som ligger i den mappen också. Den referensen fungerar förmodligen inte, eller så är det en bugg i Plex som skapar detta problem (eller båda).
Min rekommendation är att du tar ut NFO-filen från den mappen, startar om Plex och sen går in i "Movies" och tar bort filmen som strular. Gå sedan in i "Videos" och manövrerar dig fram till den specifika filmens mapp (eller kanske mappen innan) och tar fram kontextmenyn ("C" på tangentbordet) och väljer "Scan for new content".

Fungerar det då?

Omslag funkar inte om din film är uppdelad i två delar. Detta är en bug i 0.8.2, men som är fixat i nästa version,

Ah så då är det bara att vänta på att den nya versionen kommer ut :slight_smile: Jag väntar och ser om det funkar när den kommer! tackar iaf riktigt mycket för hjälpen

MVH micke

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.