Hej, jag har mitt Plex mediaserver på mina externa diskar som är kopplad till min iMac.
Jag håller nu på försöker att även kunna använda en windowslaptop på samma nätverk men det lyckas inte riktigt 
jag hittar inte mina filmer på windowsdatorn…
är det kanske så enkelt att den externa disken är formaterad i fel format?
den är nu formaterad som Mac OS Extended (skiftlägeskänslig, journalförd)
Alltså kopplar du din externa disk i windows maskinen?
Om svaret är ja så är det därför det inte fungerar då windows inte hanterar hfs+ .
Om du därimot delar ut din disk ifrån osx via samba/cifs så kan du nätverksmontera din disk i windows och adda den i PMS i windows.
// Christian
Ok, tack för infon. Jag delar ut den via osx men ser den inte i windows 7. Trodde att det skulle vara så enkelt bara :) men tydligen inte..
Men jag skall ändå köpa mig en NAS småningom så jag tror jag lämnar detta tills vidare och hoppas allt går enklare då
Det får vi hoppas på annars är det bara ropa så skall vi nog kunna reda ut det.
'
En liten fråga till bara :)
Om jag köper en NAS med USB utgångar.
tex en sådan
http://www.webhallen.com/hardvara/94854-netgear_readynas_duo_rnd2000
Kan jag koppla in mina nuvarande externa HDD´s i NAS:en och komma åt filmer/filer på dom?
Vet ej om just den stödjer HFS+ (gissar dock det). Skulle det inte funka så är det ändå inga problem eftersom det är ett NAS. Sätt igång NAS:et, koppla in din HFS+ disk till din Mac, och för över filerna från din USB-disk till NAS:et över ditt interna nätverk.
Ok det låter bra, vilket format är egentligen bäst att formatera i om man vill att de ska funka både för mac o win? FAT-32 funkar väl men då går de ju int o ha filer större än 4GB
Om ajg var du så skulle jag köra NTFS på disken, och sedan installera 3G-NTFS elelr liknande tillägg i din Mac OS X så att din Mac kan läsa NTFS-diskar.
Aha, det låter som en bra idé!
Ska testa det istället.
Tack för all hjälp, fast det int hade så mkt med Plex att göra i slutändan :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.