Detta är mitt första inlägg, och jag har inte hunnit testa Plex sådär jätte mycket, men det verkar mycket trevligt :-).
Hur som helst, jag har två frågor som rör hanteringen av undertexter i mkv containers,
När jag startar en film som innehåller ett gäng undertexter, säg 10 st, så har jag hittat kommandon för att stega mellan dessa i fullskärmsläge (L), och även att stänga av eller aktivera undertext-visningen (S). Mitt problem är att det tar rätt lång tid - några sekunder - att växla mellan varje undertext, plus att man inte får någon information om vilken undertext som är aktiv.
Min fråga är alltså:
När man befinner sig i fullskärmsläge och tittar på en film, finns det då någon meny eller liknande, där man kan få info om de undertexter som finns tillgängliga, och vilken som för närvarande används?
Kan man förkorta tiden det tar från att man stegat till nästa undertext, tills den visas på skärmen?
Först och främt, jag håller med dig helt. Detta är ett av de problemen jag retar mig mest på i Plex faktiskt. On-sceen-feedback bör definitivt finnas, men tyvärr gör det inte det i MediaStream (som skinnet heter som används default). Det är möjligt att några av de andra skinnen har det, men det vet jag inget om.
Men det är så att det finns en meny för detta, vilket underlättar lite grann iaf. Tryck på ´m´och gå till ljud-ikonen näst längst till höger. Där kan du välja och vraka bland alla dina undertexter.