Undertexter förvunna

Jag har precis upptäckt att jag inte längre får fram några undertexter, det spelar ingen roll ifall det är undertexter inkluderade i filmen eller undertexter från en extern fil. Inte ens om jag väljer “bläddra” och väljer en fil så kommer texten fram.

Jag har säkert fipplat med någon inställning jag inte förstår mig på… men jag kan inte hitta vad, och skulle därmed behöva lite hjälp =D

Finns det något bra sätt att nita hela sin installation/alla inställningar utan att behöva scanna om biblioteket?

Jag gissar att jag borde kunna slänga .app’en eftersom datat för mediat ligger under library, men jag har inte vågat prova.

Jag har:

senaste versionen av plex 0.9.2.7(?!)

OsX 10.6.7

Hej och välkommen till forumet.

Testa att göra en så kallad force-refresh (shift + refreshknappen) i PMM.

Om inte det fungerar så läs igenom [denna guide](http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Subtitles) som behandlar subtitles i Plex.

Tack.
Fungerade prima!

Lite irriterande dock att det verkar som man måste göra en force-refresh om man lägger till undertexter vid ett senare tillfälle, det borde ju uppfattas redan vid ändringar i mappen. Vanlig refresh triggas ju när man gör touch på valfri fil som under ens media...

edit: pinsamt, hittade nu minst 2 trådar med samma problem :(
Tack för hjälpen utan gnäll om missad sökning före post =D

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.