automatiska undertexter i plex web

hur gör man för att det ska fungera?
jag har lite dålig koll på hur man lägger till undertexter automatiskt i plex.
tror jag att jag lyckades via klienden till OSX på nån film.

men använder för det mesta plex web nu. hur bär jag mig åt för att den ska leta upp en undertext till den filmen jag lagt in?

Hej

för mig har det funkat att lägga srt filerna i samma mapp som filmen.

Dock har ett nytt problem dykt upp för mig. När jag streamar till Ipaden så försvinner texten. även om jag bockar i den när jag startar filmen, någon mer som har det problemet eller vet vad det är ?

ja jag vet att man kan lägga till en egen .srt film i samma mapp.

men vad jag har förstått så ska väll plex kunna leta upp själv och lägga till? eller är jag helt ute och cycklar då?

Nja, tror bara det gäller medieinfo…

det fungerar ju om man kör via mediacenter till macen.

då har jg iaf lyckats med några filmer att få till undertexter som den hämtar själv.

men går det att göra via plex web det är frågan?

Jo det ser ut att kunna gå men utöver mina kunskaper, finns en tråd om det, verkar dock fungera sådär… Kolla igenom forumet på svenska…

Man installerar en undertextagent i PMS för att det ska fungera. /web är ju inställningsinterfacet till PMS (och den har även en mini-klient så man kan spela upp filmer/avsnitt), och efter att man installerat en undertextagent så måste man slå på agenten i /web för att den ska börja fungera.

Det finns några få undertextagenter. s4u-agenten gissar jag är den som du kommer ha mest nytta av för svenska undertexter. Podnapisi fungerar bäst för engelska undertexter.

Personligen så använder jag inga undertextagenter för tillfället utan kör manuellt. Jag inväntar att en implementation av ett framtida undertextsystem påbörjas. Jag överlever tills dess (men visst suckar och stönar jag :slight_smile: )

okej tack =)

bugar och bockar.

jag kan inte få igång s4u agenten. jag dubbelklickar på .plexapp filen. men de står bara att den inte kan extrakta den filen. 

finns det ingen som har den senaste versionen som kan skicka den som en färdig .bundle fil?

jag kan inte få igång s4u agenten. jag dubbelklickar på .plexapp filen. men de står bara att den inte kan extrakta den filen. 

finns det ingen som har den senaste versionen som kan skicka den som en färdig .bundle fil?

Kolla första posten i tråden jag länkade till och välj nedladdningen för "Alla andra" istället för OSX. Då får du hem bundle-filen istället för installer-filen.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.