Nu hoppas jag att det är rätt. Filerna ligger i första inlägget.
Men vad tusan. Denna gången var det localmedia-agenten som strulade. Något verkar avbryta kommunikationen mellan pluginsen. Något gör PMS väldigt olycklig...
Kan du ladda upp com.plexapp.agents.localmedia.log också? Eller ännu enklare... zippa ihop hela log-mappen och ladda upp :)
Men jag har fortfarande inte fått ordning på det helt och hållet.
Hi all, sorry for the frustration. As Chris C pointed out, this is in fact due to one of the libraries we rely on to read tag data for local media dropping Python 2.5 support in recent versions. We updated it to fix some important issues, so unfortunately it's not likely to be reverted in the official Local Media agent.
Since July 2013 we've included a more recent version of Python with the Media Server, so if you're able to update, that should fix the issue.*
For people stuck on 32bit 10.6.8 who can't update their Media Server, I can think of a few possible workarounds. None of these is ideal, but at least they should restore some or most functionality, at least for a while. I totally understand the frustration around this, but unfortunately 10.6.8 is many years old at this point (and hasn't been supported by Apple themselves since February) so it's not really practical for us to keep perfect support for it around forever :(
Grab the old version of the Local Media agent attached to this post, unzip it, then replace your LocalMedia.bundle in ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins with a symlink to that one. This will roll you back to the previous version of the agent, but it will also stop you from getting any future updates to the Local Media agent, which may have some unforeseen consequences in the future.
Turn off "Local Media Assets" in your agent settings. You will obviously not get any metadata from tags or other local assets, but online metadata (from TVDB or TMDB, e.g.) should still work.
Symlink your system's "/usr/bin/Python2.5" to point to "/usr/bin/Python2.6". This should cause Plex (and everything else on your system) to use the 2.6 version of Python that was also included on 10.6.8. Note: I don't have a 10.6.8 system handy to test this, so it's very possible that it may not work, or it may break some other stuff either in Plex or elsewhere on your system. Make sure you note the location of the Python2.5 link that you're replacing so you can put it back if you need to.
* I am not sure why you're still having the issue on 0.9.9.14 @wmbell, it's possible your issue is something else. Can you check your com.plexapp.agents.localmedia.log for the same "Syntax Error" shown in, e.g., @Gonzale's logs above? A full set of logs would be helpful in your case either way.
Eftersom jag inte vet ett skvatt vad en symlink gör och inte gör så googlade jag men blev inte klokare för det(är det nån slags genväg?) Så jag testade att bara rakt av byta ut min LocalMedia.bundle till den som var bifogad i inlägget (utan det där med symlink) men det fixade bara mitt problem för filmer och inte tv-serier. Gäller inte den filen för både filmer och tv-serier samt de övriga lokala matrialet? Är min sista utväg att skapa den där "symlinken"? Och vad menas med att inte få några uppdatering till local media-agenten?
Men jag har fortfarande inte fått ordning på det helt och hållet.
Eftersom jag inte vet ett skvatt vad en symlink gör och inte gör så googlade jag men blev inte klokare för det(är det nån slags genväg?) Så jag testade att bara rakt av byta ut min LocalMedia.bundle till den som var bifogad i inlägget (utan det där med symlink) men det fixade bara mitt problem för filmer och inte tv-serier. Gäller inte den filen för både filmer och tv-serier samt de övriga lokala matrialet? Är min sista utväg att skapa den där "symlinken"? Och vad menas med att inte få några uppdatering till local media-agenten?
Har du en riktigt gammal dator? Vad har du? Vilket OS har du?
Ja, jag har en riktig gammal Macbook som servern ligger på.
10.6.8
2 GHz Intel Core Duo
1 GB RAM
Jag kan försöka hjälpa dig med det som nämns i kommentaren du länkade till. Men lösningen är inte bra. Det kan bli alla möjliga typer av sidoeffekter som är väldigt svåra att gissa sig till i dagsläget. Det kommer förmodligen börja fungera efter att vi fixat detta. Men då det ej finns officiellt stöd för så gamla maskiner och OS längre så kommer med all säkerhet det inte dröja länge innan nästa strul dyka upp som är minst lika allvarligt. Så du kommer sitta med en PMS som du inte kommer känna tillit till.
Går du i tankarna att investera i ny dator snart kanske? Alternativt, du kanske har en annan dator i hemmet redan? Det går alldeles utmärkt att ha både klient och server på samma dator nämligen.