Ik kan niet inloggen op de local plex media server op mijn samsung televisie. Ik krijg dan de error test failed make sure you're server is on.
De plex versie op mijn televisie is 1.006
Ik heb dus plex media server op mijn pc geinstalleerd, besturingssysteem windows 7
Mijn ipv4 adres is 192.168.142.1(via ipconfig verkregen) en die van mijn samsung televisie(bekeken in about optie in de plex app) is 192.16.178.1
Lijkt dus wel of ze niet in hetzelfde netwerk zitten? En zo niet, hoe en waar verander ik dit? Ik denk de routerinstellingen? Ben een beetje newbie hierin.
Ik heb reeds de poort 32400 in mijn firewall toegevoegd.
Oeps, tikfout, ipadres van tv is 192.168.178.1. Dit gegeven heb ik uit de Plex app gehaald op de samsung televisie bij optie 'About'.
Ik ben nu niet thuis, maar heb in ieder geval een wifimodem van ziggo en een router, het zou kunnen dat de utp van pc in de router zit en die van de tv in de wifimodem. Kan dat ook te maken hebben dat ik geen connectie kan maken?
Ik zal de subnet mask thuis wel even controleren..
Stel waarschijnlijk wat domme vragen hoor, maar hoe/waar kan ik controleren of ik een statisch ip adres heb ingesteld en waar moet dat in worden veranderen?
heb even gecheckt en inderdaad mijn utp zitten in verschillende routers. Heb nu utp van tv en pc in de wifi modem van ziggo gedaan. Ipadres van ipv4 is nu 192.168.178.14 en die van tv 192.168.178.1
Subnetmasker is echter 255.255.255.0 wat moet ik nu doen?