Hej hej.
Nu har jag äntligen fått igång mitt myplex (tror jag iaf)
När jag loggar in på myplex och trycker på servers så kommer min dator upp där och den är grön.
Efter att jag har tryckt på min server så kommer de upp att jag är online, lite till höger står de dokumentärer, Filmer och Tv-serier. Som jag förstår det så ska mina filmer komma upp där? Men de gör dom icke
Är de något jag har missat att göra?
Tack och hej =)
Vill bara dubbelkolla så att vi förstår varandra: Menar du att du inte ser några omslag i dina sektioner på webben, eller menar du att du inte kan spela upp dina filmer via webbsidan? För själva uppspelningen av filmer och tv-serier kan inte göras via hemsidan.
Skulle du kunna ta en skärmdump av hur det ser ut under "Servers" på din myPlex-sida?
Tack för ett snabbt svar (tur att vi har dig här =)
Nu kommer jag så klart inte in på myplex, men skit samma. Jag får inte upp omslagen till filmerna helt enkel.
Som jag förstår de så loggar man in på plex och där igenom kolla man på filmerna. Nu har jag ingen möjlighet att logga in på en annan dator så jag kan inte se om de funkar än!? Men de hoppas att de gör. Filmerna hamnar som vanligt på inne i plex om du förstår hur jag menar?
Ha en trevlig kväll
Nja. Well, det är fullt möjligt att jag missförstår dig dock
Om du har loggat in på myPlex inne i PMS preferences, och att du får bara gröna lampor då du väljer att dela ut dina sektioner i PMS preferences, så ska de dyka upp på my.plexapp.com. Får du något felmeddelande då du väljer att publicera servern till myPlex? Se min bild nedan för hur det ska se ut om det är korrekt.
Nu funkar de fint fint. Vet inte riktigt vad felet var. Nu kommer alla covers upp och jag kommer åt mitt material genom plex.
Gott nytt år
Undrar över en sak till. Vad krävs de för uppladdnings hastighet för att man ska kunna streama filmer över nätverket (ej lokalt) kan tilläggas att de bara handlar om 1080 filmer om de har någon betydelse
Min uppladdning ligger bara på 2 mbit är de ett problem?
Och vad bör man ha i ner för att de ska funka bra?
1080P är bara ett samlingsnamn på storleken per bildruta. Det är stor skillnad på den så kallade bitrate:en per 1080p-film. En 1080p film som bara består av en svart bild skulle du lätt kunna streama med din 2mbit lina. Tyvärr har dock många filmer hög bit rate, och det är den som avgör vilken uppladdningshastighet du behöver. T.ex om du har en 1080p-version av Planet Earth så kommer det krävas att du har typ 30 mbit i uppladdning. Den är dock extrem
Haha roligt att du nämner Planet Earth(1080p), Försökte stream ena delen av den till min Ipad, de gick inge vidare
Men okej då vet jag.
När jag ändå har dig på tråden passar jag på att fråga en annan sak =)
(Kopierat från ett annat forum)
"Sitter på en mac dator och kör utorrent som client. Jag har adsl från BBB (24mbit)
När jag tankar så kommer jag max upp i 1,2 meg. Jag har upload & download limit på 0 (alltså (unlimited)
Så jag undrar om min router från BBB är en jävla flaskhals när de gäller torrent nerladdning?
Att tilläggas är routen från BBB jobbar endast som ett modem och skickar internett uppkoppling till min AirPort extream som i sin tur skickar till min dator, och mina hårdiskar är kopplade direkt till min AirPort
Kan jag göra några inställningar i min router från BBB för att speeda på mina torrent eller är de något jag har missat i mina inställningar i Utorrent? "
Hoppas du har någon bra lösning eller förklaring till mitt problem =)
Torrentnedladdningar är väldigt beroende av hur många och vem som seedar. Att en router skulle som default ha sämre inställningar verkar inte troligt. Jag antar att om du testar med en fil som har väldigt många seeds, så går det betydligt snabbare (t ex något nytt avsnitt av en populär TVserie).
Kolla med Bredbandskollen vilken hastighet du får där.
Jag har laddat flera torrents med många som seedar. Så de vet jag inte är problemet.
Om jag tankar 2st torrent, båda ligger på runt 600 k. Pausar jag ena så kommer den andra upp i 1,2 m och vise versa. Jag har kollat min hastighet med bredbandskollen och den är som den ska (16-18 mbit)
Har läst på lite olika forum att routrar från BBB eller liknade har problem med torrent just för att de är så många trackers eller nått sånt. Om de stämmer vet jag inte…
Men en sak är säker, de börjar bli lite smått irriterande
Det är en gråzon jag vet, men jag skulle uppskatta om vi höll torrentdiskussioner ifrån detta forum så gott det går. Det finns många andra forum där detta kan diskuteras.
Tack för att ni förstår.
vill ha myplex?
har PMS och vanliga plex men hur får man de?
En Googling på myplex gav detta som första resultat:
https://my.plexapp.com/
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.