Hej! Jag har ett 70 tal .avi snuttar som jag prövat ALLT för att få till dessa att mappas rätt i Plex (senaste version)
dessa heter cd1.avi cd2.avi osv till 70 MEN då jag vill ha dessa samlade i en egen mapp ex Filmer/Semester där jag även har mina filmer samlade fungerande i olika mappar dom ska alltså hamna i en egen mapp
i mappen filmer om ni förstår har testat allt i media manager alla inställningar MEN filmerna visas lösa i mappen filmer och inte i mappen Semester inne i plex om ni förstår vad jag menar
kör dessa från en USB Hdd kan någon hjälpa mej så vore det jätte bra tack!
Hej Vet inte om det är möjligt att få till en "egen mapp" inuti filmer men du kan ju skapa en kollektion som heter semester dit du sedan väljer att lägg till alla dina semester filmer. På så vis kan du i Plex efter att du valt filmer också välja att gå in i den "kollektionen" som då heter semester. Då har du alla dina filmer där.
Vet inte om det alls hjälpte dig men det är i alla fall en lösning
//
det är ju så jag vill ha det att kunna välja filmer och där finns en mapp som heter semester MEN får inte till det… alla 70 avi snuttar hamnar ju i mappen filmer även fast dom ligger i en egen mapp i mappen filmer… hmmm
Jag tror tyvärr att de "namn" som du ser under filmkategorin som består av bland annat, kategori, alla filmer, år, senast tillagda osv är förutbestämda. Där kan du inte lägga till "semester" som en mapp. Att du har alla liggande i en mapp som heter Semester innebär inte automatiskt att de hamnar i en mapp som heter filmer i PLex. Jag föreslår att du skapar en kollektion som heter Semester och sedan adderar du alla dina filmer till den kollektion. Om du sedan går in i Film kategorin i Plex och väljer att sortera efter kollektioner kommer du kunna se din kollektion "semester"
Är jag helt ute och cyklar eller får jag fram mitt budskap, ännu viktigare, är det svar på din fråga??
det enda jag vill kunna göra är att i plex kunna gå in i film mappen där jag har massor av mappar med filmer som fungerar klockrent. Där skulle jag vilja lägga in en mapp med massa små filmer i och att dom visas rätt alltså att dom inte hoppar ut och lägger sig löst i film mappen kanske svårt att förklara men det fungerar inte i plex med en massa småfiler och namnge dessa som man ska göra enl wiki…
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.