Namnge Musik DVD med flera kapitel

Får inte till rätt sökväg...
Jag har kört en av mina musik dvd (Machine Head - Elegis. Sjukt bra! :) ) i makeMKV och fått massa .mkv filer som är namngivna title00.mkv title01.mkv and so on...
Nu behöver jag hjälp att få det att bli synligt i Plex under min nyskapade Musikvideo avdelning.
Jag får helt enkelt inte till det riktigt.
Hittar plex omslag mm till musikvideo också ?

Aningens svårt för Plex att hitta något om namnet på filerna är så där :wink:

Är grymt osäker på vad som gäller med omslag och så, men ta en ■■■■ i denna tråd för lite tips och trix för hur du ska få en musik-liknande sektion för dina videos: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/21884-music-video-section/

Jo, det förstår jag.. :)
Jag var bara nyfiken om det fanns någon rätt väg att döpa sökvägen för detta.
Men det verkar vara ett "glömt" kapitel hos plex.
Jag gjorde så att jag döpte filerna till att det ser ut som en tv-serie och valde personlig inställning i managern.
Då kunde jag senare lägga till en sparad bild av omslaget så att det ser korrekt ut.
Dock så är kapitlen inte med bild, men det spelar ingen roll.
Det fungerar hjälpligt, men inte mer.
Det vore fint med en "riktig" lösning framöver. Det finns ju trots allt ganska mycket musik DVD, och många intresserade.....

Visst är det så. Jag vet också att det har snackats om det, men som vanligt har det funnits annat på tallriken som prioriterats högre :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.