Hej,
har nyligen börjat använda plex, och tycker att det är helt fantastiskt!
Dock har jag ett litet problem, för media server vägrar att lägga till vissa av mina TV-program, två säsonger specifikt.
Vet någon hur jag kan lösa detta? jag har provat att köra en deep-search, men den letar ändå inte upp filerna.
Att tillägga är ju att den har lagt till fyra andra säsonger från den ena serien, som ligger i samma mapp och med samma beteckning.
Tack på förhand!
Du ser ingen skillnad alls i namngivningen mellan de som visas och de som inte visas (dvs före S0xE0y)? Komma istället för punkt eller något som är svårt att se…
Hur har du namngett dem? Finns åäö med i de som inte visas? Vilken serie och säsong är det som inte funkar?
Kom på precis när jag postat ämnet att det kan vara felaktigheter i filnamnen, och mycket riktigt, trots att allt var från samma källa var et olika namn, så nu är et löst!
Det enda problemet jag har nu är att vis ljudspår inte vill spelas i vissa filer, oftast talspåret, har någon en lösning på det?
Hur man ändrar det beror på vilken klient du använder. Om du kör Mac eller Windows-klienten så trycker du på "m" på tangentbordet och sedan så klickar du åt höger tills du hamnar på "högtalarsymbolen". Den går du in i och så kan du välja ljudspår där.
Jag kör mac, och hittar till ljudspår, problemet är att de spelar upp t.ex. bakgrundsmusik, skratt osv men inte själva talspåret, om du förstår vad jag menar? man hör alltså inga röster, men i princip allt annat. Filerna som det rör funkar dessutom fint i VLC.
Det låter som din set-up inte är inställd på rätt sätt. De fel du beskriver kan man få om man t ex inte spelar upp ljudet från centerkanalen (där all dialog normalt sett ligger). Kolla att du ställt in högtalarkonfigurationen på rätt sätt, 5.1, 7.1, 2.0 eller vad nu har för ljudanläggning...
Jag har ett 5.1 system, och kör därför 5.1 i inställningarna.. Har även testat 7.1 då jag läste att det kanske kunde lösa problemet, men icke.
Efter att ha pillat runt i ljudinställningarna för säkerhets skull så löste det sig. Trots att både filerna och systemet kör 5.1 ville plex endast spela dem i 2.0
tack för all hjälp
Så din lösning var att ställa in 2.0 i PLEX?
Yes precis. Lite udda enligt mig, men det funkar, så jag är nöjd
Lite så här efter, men har nu lyckats lista ut vad problemet var, jag körde analogt ljud, vilket gjorde att filer med digitalt ljud inte fungerade, Köpte mig en optisk kabel och adapter till minin, och nu funkar allt som en dröm!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.