Inte alla filer stöds ännu. img/iso t.ex. Det är möjligt att din kamera använder en codec som inte stöds tyvärr. Funkar det att spela upp filmer som är i mkv-format t.ex.?
Nja, det är lite dåligt om det, men i teorin ska Plex stödja allt som FFMPEG 0.5 klarar av (och även 0.6 tror jag), vilket är en jäkla massa format http://en.wikipedia.org/wiki/FFmpeg
Om appen stängs ner helt så kraschar den. Är det appen i iPad eller i OSX du menar? Om OSX, var snäll och ladda upp kraschrapporten här. Om iPad, var snäll och ladda upp den också, om du vet hur man gör. Är lite svårare dock. Kanske någon annan kan hjälpa till med det då jag aldrig gjort det, men jag vet att ett sätt är att installera iOS SDK-appen som medföljer senaste versionen av Xcode.
Det fungerar utan problem med .mkv filer. Det verkar som att PLEX inte har riktigt stöd för mina kamerafilmer.
iPad alpen krashar när inte filformatet stöds verkar det som. Det tar en himla tid att ladda filmerna när man öppnar dom på iPaden men det kanske är så det ska vara?
Jag vet inte hur man får fram krashrapporten på iPaden.
Nja, det är inte så det ska vara, men det är nog tyvärr så det är i denna version
Jag ska prata med Elan och meddela att detta händer då du försöker spela upp filmen. Med lite tur så fixas buggen inom en snar framtid, men man vet aldrig.
Kan du ladda hem “Media Info” och köra en analys av filen är du bussig? Posta analysen här.
Har en fråga som nästan berör det här. Jag har lyckats komma åt allt på min PMS över mobilnätet, men kan jag på något vis komma åt min PMS om jag är uppkopplad via ett annat nätverk med min MBP?
Gå till video "plugins" tryck på "c" och välj lägg till källa. ange http://"din_url.se":3200/library/sections.
Gör detta på de klienter som ska komma åt mediat utifrån.
Du måste också fixa portforward på port 32400 i din router och ha en fast IP adr.
Låter inte allt för omöjligt. Med "din_url.se" menar du då min DNS-server (tex hittapå.dyndns-private.com)? Och måste min mbp (annan klient) också ha statiskt IP, eller går det bra med ett dynamiskt?
Väcker liv i denna tråd igen då jag har problem att komma åt PMS via min iPhone.
Allt fungerade fin fint till mitt konto på dns-servern försvann. Har nu återskapat det med samma uppgifter som tidigare, men det fungerar fortfarande inte.
Några tips?
EDIT: Verkar inte heller kunna pinga IP från annat nätverk