Streama video från Plex till ipad

Hur gör man?
Hejsan,

Jag har letat över hela internet utan att hitta svar.

Jag har fått det att funka ett par gånger över 3G nätet men 99% så funkar det inte.

Alla filmer spelar upp fint på Mac minin men vill inte streamas till Ipaden. Vad gör jag för fel?

Är det nån inställning jag missat? Foton och musik funkar fint över både Wifi och 3G.

Unable to play video står det.

Nån som har tips?

Har du aktiverat så att användarnamn och lösenord krävs för att accessa PMS? Isåfall måste du stänga av det.

Nej jag har inte aktiverat nåt lösen, allt sånt är avstängt.

Jag gjorde en reparation av skivbehörigheterna och då fungerade det en stund. Jag spelade upp klipp över wifi och 3G och det funkar som sagt ibland.

Det jag spelar upp är quicktimeformat från min kamera. Filmer med img format får jag inte alls att funka.

Det känns som att små filer går bättre än stora.

Inte alla filer stöds ännu. img/iso t.ex. Det är möjligt att din kamera använder en codec som inte stöds tyvärr. Funkar det att spela upp filmer som är i mkv-format t.ex.?

Det vet jag inte, jag har inga filer i det formatet. Det borde inte fungera ibland om inte PLEX haft stöd för det formatet tycker man?

Appen stängs ner helt och hållet när man inte kan spela upp filen.

Jag ska se om jag kan ta hem nån .mkv fil att testa med.

Står det nånstans vilka filformat som stöds?

Nja, det är lite dåligt om det, men i teorin ska Plex stödja allt som FFMPEG 0.5 klarar av (och även 0.6 tror jag), vilket är en jäkla massa format http://en.wikipedia.org/wiki/FFmpeg

Om appen stängs ner helt så kraschar den. Är det appen i iPad eller i OSX du menar? Om OSX, var snäll och ladda upp kraschrapporten här. Om iPad, var snäll och ladda upp den också, om du vet hur man gör. Är lite svårare dock. Kanske någon annan kan hjälpa till med det då jag aldrig gjort det, men jag vet att ett sätt är att installera iOS SDK-appen som medföljer senaste versionen av Xcode.

Hej,

Det fungerar utan problem med .mkv filer. Det verkar som att PLEX inte har riktigt stöd för mina kamerafilmer.

iPad alpen krashar när inte filformatet stöds verkar det som. Det tar en himla tid att ladda filmerna när man öppnar dom på iPaden men det kanske är så det ska vara?

Jag vet inte hur man får fram krashrapporten på iPaden.

Tack för hjälpen Atrus!

Nja, det är inte så det ska vara, men det är nog tyvärr så det är i denna version :frowning:

Jag ska prata med Elan och meddela att detta händer då du försöker spela upp filmen. Med lite tur så fixas buggen inom en snar framtid, men man vet aldrig.

Kan du ladda hem “Media Info” och köra en analys av filen är du bussig? Posta analysen här.

Har en fråga som nästan berör det här. Jag har lyckats komma åt allt på min PMS över mobilnätet, men kan jag på något vis komma åt min PMS om jag är uppkopplad via ett annat nätverk med min MBP?

Gå till video "plugins" tryck på "c" och välj lägg till källa. ange http://"din_url.se":3200/library/sections.
Gör detta på de klienter som ska komma åt mediat utifrån.

Du måste också fixa portforward på port 32400 i din router och ha en fast IP adr.

/ Pelle

Låter inte allt för omöjligt. Med "din_url.se" menar du då min DNS-server (tex hittapå.dyndns-private.com)? Och måste min mbp (annan klient) också ha statiskt IP, eller går det bra med ett dynamiskt?

precis, http://hittapå.dyndns-private.com:3200/library/sections

nä, dynamiskt fungerar på klienten.

Ok, då måste jag göra ngt galet för det fungerar inte. Får som svar att Plex inte hittar den.

ahh, sorry "...:32400/library/sections" ska de vara.

Och samma port på routern så klart.

/ P

Ah, såklart. Borde jag tänkt på :) Stort tack, funkar fin fint!

Väcker liv i denna tråd igen då jag har problem att komma åt PMS via min iPhone.

Allt fungerade fin fint till mitt konto på dns-servern försvann. Har nu återskapat det med samma uppgifter som tidigare, men det fungerar fortfarande inte.

Några tips?

EDIT: Verkar inte heller kunna pinga IP från annat nätverk :confused:

EDIT2: Löste det. Angav min externa IP (ofc).

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.