Halle beste mensen...
Net 2 dagen mijn Samsung tv en uiteraard gelijk de plex server op me pc... Alles draait werkt en is up en go maar...
Alles werkt.. het toevoegen van films muziek werkt super maar nu wil ik dus een library afschermen.. soort van pincode of zo iets... hij moet dus niet zichtbaar zijn en niet te openen eventueel..
Plex maakt natuurlijk een voorbeeld aan en tja daar kan wel eens iets staan dat niet iedereen hoeft te zien toch...
Is er een mogelijkheid dat bepaalde lijsten alleen beschikbaar zijn door bv een pincode te moeten invoeren..
Hoor het graag.
gr,
De oplossing die hiervoor gemaakt is heet 'Plex Home'. Meer informatie hierover kun je hier vinden: https://support.plex.tv/hc/en-us/sections/200641063-Plex-Home. Dit is alleen beschikbaar voor mensen met een Plex Pass abonnement.
Een alternatief, maar dat is wat lastiger, is een extra plex account aanmaken waarmee degene die via Plex iets wil kijken telkens moet inloggen met zijn/haar plex account. Jij als eigenaar van de plex server kan dan zelf bepalen welke library's je deelt met dit plex account. Meer informatie hierover kun je hier vinden: https://support.plex.tv/hc/en-us/sections/200295083-Server-Sharing
Top dankjewel ik gaat mij er in verdiepen...
Ik heb mij er eens in verdiept maar dat is het toch niet wat ik bedoel....
Stel ik heb een map movie en een map movie +
Movie+ wil ik dus voorzien van een pincode of wachtwoord om deze te kunnen openen..
In Plex Home is het de totale toegangen en niet beperkt tot een map...
Dus als iemand weet wat ik daar aan ken doen....
Een pincode, om toegang tot een map binnen 1 account te beperken, kent de Plex Media Server niet.
Plex ken het helemaal niet, dat valt me wel zwaar tegen..
ik denk dat bijna geen enkele mediaserver dat heeft
mischien met een custom addon of zo wel
wat je natuurlijk wel kan doen
je moet mensen axx geven op je server en dan geef je hun geen axx op die ene map.
Als het voor jezelf is en mensen mogen niet in de map komen dan snap ik dat het lastig is maar pin kan er niet op /