Ik vind Plex echt wel goed en overzichtelijk werken, natuurlijk zijn er hobbels op het pad maar ook ik weet dat niet altijd plex daarvan de schuldige is, voorbeeld: Ik heb zelf een Xbox_one, daar werkt helaas de plex app nog niet op maar de mediaspeler werkt altijd. Ik zeg altijd omdat ik Plex server op een Windows 2012 server heb geïnstalleerd en daarvandaan al mijn media kan benaderen, vlekkeloos.
Vergeet niet dat Windows XP, Windows 7 en 8.x besturingssystemen zijn die ver van server kwaliteiten liggen, ondanks dat 64 bit gemompel. Het kan ook gebeuren, en ik heb zojuist bij een vriend de plex server op zijn W7 pc gezet, dat de verbinding gewoon wegvalt.
Misschien is het toch beter voor hen die vaak met Plex willen werken het op echte server software te laten draaien, dan staat dat ding wel 24/7 aan, maar is altijd en overal te benaderen, en als je zelfs geld genoeg hebt voor een i5 processor met min. 8Gb, dan heeft je server er totaal geen problemen mee. Ik heb 1 dezelfde film 1080p van zo'n 8Gb groot vanaf 2 verschillende plekken laten draaien. Mijn server draaide er zijn hand niet voor om, bij wijze van spreken. Dat is ook de reden dat ik het op een echte server heb gezet, die kan nl anders met zijn krachten omgaan. Wat een ander geval is, de TV, waar je een film op wilt kijken, neem Pielips smart tv, (die vriend had er een van 4 jaar oud) die kon geen MP4 aan.... en dat noemen ze bij Pielips 'smart' Met een client pc, X-box, Psx of Raspberry Pi zou je alles moeten kunnen bekijken.
Maar, dit is mijn ervaring, nu ongeveer 2 maanden. Als je er wat aan hebt, gebruik de kennis.