Har köpt en LG 47LM620T och har installerat plex men tv:n hittar inte servern,har bredbandsbolagets zyxel 2602 modem ,någon som kan hjälpa mig ?
Har aldrig testat en LG-klient tyvärr. Men vi kan väl testa lite grundfelsökning.
Är TV:n och din dator med servern på samma subnätverk? Alltså om du tittar på IPnumret på de två enheterna, hur ser de ut?
Är det MediaLink som inte funkar?
Funkar det om försöker använda dig av SmartShare (dvs DNLA funktionaliteten)
Maeckie
det funkar att ansluta med trådlös dingel men inte med kabel,vill gärna ha med kabel eftersom hdfilmer hackar med trådlöst.
hur ska mediamanager vara inställt för visning på tv ?
Jag fick det att fungera ,nu till en annan fråga.Svtplay och kanal5 play fungerar på plex på datorn men inte från tv via media servern,någon som vet varför det inte fungerar ?
Jag gissar att du måste bocka i "Disable compability check" i PMS Preferences. Se även till att du har absolut supersenaste (nytt ord :) ) versionen av de båda eftersom de där två sajterna ändras ta mig rackarn hela tiden och pajar pluginerna. Du hittar mycket info i denna tråd om SVT: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/41870-svt-play-fungerar-inte/
den var inte ibockad
Jag som är en idiot. Den måste vara ibockad, inte tvärtom. Jag kommer editera min och din post nu så ingen läser fel i framtiden.
funkar ändå inte,hur installerar man apparna rätt? ifall jag har gjort fel
hmmm, min medialink ikon försvann efter det att jag uppdaterde tvn :blink:
DNLA fungerar, men vill använda medialink.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.