Plex AppleTv Windows

Hej igen!

Nu har jag fastnat igen men med lite tur så fungerar detta innan året är ■■■■.

Har installerat PMS och PMC på min dator (Win 7), det verkar fungera bra om än lite segt när jag kompletterar med filmer på PMS.

Any who!

Nu vill jag ha Plex på Apple tv, det fungerar mindre bra.

Har inte rikgit koll på vart jag ska börja, alla filmer på nätet visar hur man gör med Mac.

Man ska öppna terminal och kopiera/klistra massa adresser. Motsvarigheten för Terminal antar jag är Cmd?

Man ska börja med att skriva AppleTv ip adress, hur får jag tag på den?

Det är denna film jag tittat på, finns inte så mycket annat.

http://www.youtube.com/watch?v=9MeDf_5W-SI

Tycker att det borde finnas någon vettig “step by step” instruktion för Plex Win?

Tacksam för hjälp!

du måste ssh till atv2 och för windows är det tex Putty som gäller.

sen följer du: http://wiki.plexapp.com/index.php/Apple_TV_Plex_Client_Install

ip adressen hittar du i nätverksinställningarna på atv2

Hej!

Har försökt att putta in plex från både Mac och Win nu och det går inte.
Hittade också några instruktioner och alla säger samma sak, kommer dock inte längre än till första steget.

Öppnar terminal skriver ssh root@192.168 osv (Ip-adressen)
Då dröjer det en stund sen dyker detta upp i Terminal "Operation timed out"
den hittar alltså inte min apple tv?

Är det någe knas med Ip adressen, enligt apple tv har jag DHCP 192.osv....
Men när man läser på nätet så har alla 169.10 osv..

Jag tror du måste jailbreaka ATVn först, innan den svarar på ssh. Prova med Seas0npass. Dock är jag osäker på om det går med den senaste firmware för ATV…

Du dubbelpostar, det brukar inte gillas på forum…

Om du har lyckats med jailbreaken, går du till Inställningarna och kollar ATVns IPnummer. Sedan kör du PUTTY och ssh’ar till ATVns IPnummer. User är root och lösenord alpine.

När du är inne skriver du samma kommandon som du hittade på Macsajten, men gör det i PUTTY.

Tar på mig den, visste inte att den regeln fanns men ska lära mig av mina misstag.

Jag har lyckats att jailbreaka AppleTv med Seas0npass, det står FC i högra hörnet vid uppstart.

Kopplade ATV till Mac, körde terminal och skrev precis det alla säger. ssh root@192.168 osv… Men sen händer det inget!

Efter några sekunder kommer detta meddelande upp i terminalen “Operation timed out”

Men kan prova med Cmd (Win) igen och skriva PUTTY.

OK… och du sitter på samma 192.168…-nätverk med datorn? Det ska komma upp en fråga om key, där du ska svara yes.

Vilket IPnummer har du fått på AppleTVn?

Min apple Tv har Ipnummer 192.168…

Det står DHCP 192.168.0…- när jag går kollar i min apple tv.

Vad datorn har för Ip vet jag inte. Måste jag veta det och hur får jag reda på det? :slight_smile:

Knäpper fingrarna av lycka, det fungerar!

Felet jag gjorde va att inte ansluta den till 220, utan körde bara usb.

Efter jag kopplat den till nät så fungerade det.

Mitt nästa problem är att jag installerar Spotify på apple tv men att den inte dyker upp någonstans.

Men ser att den tråden redan finns så får skriva där istället.

Tack för att ni tog er tid!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.