Plex DVR icm HD Homerun Expand

Beste allemaal,

Nu ik ongeveer een maand met Plex aan het spelen ben, en nog steeds vrolijk wordt van PMS, zit ik er aan te denken om één en ander uit te breiden met een HD Homerun Expand ( deze dus ). volgens deze pagina is de HD Homerun Expand compatibel met Plex én kan ik plex gaan gebruiken als DVR.

Maar voordat ik een paar honderd euro verbras aan een nieuw apparaat (en aan een Plex Pass) ben ik erg benieuwd of dit zal gaan werken. dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen!

• Mijn Plex server draait op een Synology DS-216 Play. Kan deze NAS roet in het eten gooien (zeker omdat Plex DVR nog in een preview release zit)?
  • Als ik iets opneem, zit er dan iets van DRM op de opname?
  • Mijn kabelaar is Ziggo, HD-kanalen zijn, dus, encrypted. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een Synology als smartcardserver icm met een HD-Homerun?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, b.

ik heb een HDHomeRun EXPAND in gebruik met een Plexpass. Het werkt in principe goed.

• voor de kanalen. Ik heb alleen ongedeerde kanalen. Rekam in zuid-holland. Kanalen waarvoor een smartcard nodig is, werken niet. In ieder geval niet met deze. Het instellen was even een ding. Ik moest de modulatie omzetten maar dat ging wat lastig. Daarna vond de HDHomeRun EXPANDmet gemak alle kanalen.
  • Als je dus iets opneemt, in het ongecodeerd.
  • wat niet echt super werkt is de tv gids. De manier van weergeven is apart (niet wat we gewend zijn) en ik zie niet altijd alle programma’s. Degene die gevonden worden, zijn ook goed op te nemen.
  • ik gebruik een computer (Mac mini ) als server. weet niet of het goed werkt, rechtsreeks op een NAS. Na de vakantie ga ik de beta 5 eens proberen.

Ik ben er blij mee. Dingen die we eerst op de humax opnamen (met de beperkingen van max. 2 programma’s) waren alleen in de woonkamer te kijken. Nu kan ik 4 dingen tegelijk opnemen en overal kijken. Zowel thuis op verschillende apparaten als buitenhuis.

mvg Henk

Ik zat te denken om 5-tal van die EXPAND versies te halen om zo 5x4 (20) live TV kanalen streams te hebben. En dus evt op te nemen. Maar ik begrijp dus dat bij bijvoorbeeld Ziggo dit niet werkt omdat kanalen encrypted zijn? Ik denk dat je dan amper kanalen overhoud, gratis kanalen zijn vaak al online te streamen. Enig ervaring hiermee?

Ik snap ook niet waarom je 5 apparaten wilt nemen. Ga je 20 kanalen tegelijk opnemen / kijken. Elke 4 kanalen in 1 exoand kunnen gebruikt worden voor elk beschikbaar TV-kanaal. De hoeveelheid wordt bepaald door het aantal gebruikers. Dus als je tegelijk 3 programma’s wilt opnemen en op 2 apps wilt kijken, heb je pas een “probleem”

Ik gebruik de Expand ook alleen om in Plex op te nemen. Kijken doe is of via de tv (via de normale instellingen) of soms via de app van de HDHomerun. Ik heb ook genoeg aan de 39 zenders die hier zonder kaart (beveiliging) te ontvangen zijn. Ik weet niet of ziggo het (basis)pakket laat kijken zonder kaart. Dan wordt het inderdaad lastiger. Maar ik heb wel een abbo nodig bij een TV-provider want anders ontvang ik niets