Plex en Pivos Xios DS

Hallo!

Ik ben een "nieuwe’gebruiker. 99% zeg maar.

Ik heb een paar maanden geleden een android mini pc mk802 gekocht om via xbmc films te kijken.

Lukte niet en toen even plex geprobeerd. Plex voor android op de mk802 en op mijn windows pc Server geinstalleerd en de manager.

Maar ik kreeg niets afgespeeld. Ik las plex kan geen video-ts afspelen.

Ik was al een beetje klaar inmiddels met de mk802.

En ik heb hem uiteindelijk in de container gegooid.

Nu sinds net voor oud en nieuw in het bezit van een Pivos Xios DS die draait op android.

XMBC ingestalleerd, maar wederom krijg ik dat niet goed werkend.

Deze week kwam er een update en tsja…

Ik werd weer naar Plex getrokken. Mijn hoofddoel van de player is films afdraaien en filminfo daarbij te hebben.

Spelletjes heb ik mijn tablet voor.

De manager en de server stonden nog op mijn pc.

En ik dacht te lezen dat hij nu wel video-ts zou afdraaien, later zag ik weer niet.

Wat zijn mijn mogelijkheden met plex in mijn omgeving.

Mijn omgeving: Sony Bravia tv, bose 123 stereo, Pivos Xios, windows 7 laptop en een externe portable harde schijf waar de films opstaan.

Het liefst zou ik de hd schijf in de pivos hangen zodat hij niet hoeft te streamen (die heeft diverse usb aansluitingen)

Welke bestanden kan ik in deze opzet afspelen?

Mijn films (iso en video-ts) spelen nu zelfs niet af in Plexmanager).

Films worden gezien in de android app, maar spelen ook niet af.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Carla

Inmiddels 1 film omgezet naar MKV en hij speelt hem af op de tv en op de pc.

Alleen waar is de ondertiteling gebleven?

Via makemkv omgezet van video-ts naar mkv. Hij laat zien als het om te zetten bestand openklikt dat er ned ondertiteling inzit.

Via manager kan ik ook kiezen ned ondertiteling, maar als ik ga afspelen krijg ik ware rare letters onder in het scherm als zijnde ondertiteling.

Hoe krijg ik die ondertiteling wel?

Of kan ik hem naar een andere formaat zetten die wel de ondertiteling eronder zet.

Wel graag een die ook goede kwaliteit beeld geeft.

Dit alles heb ik inmiddels goed gekregen dwz een mooi programma ontdekt voor het omzetten naar MP4. Freemake video converter.

Ondertiteling wordt meegenomen.

Waar ik nu weer tegen aanloop is het bufferen

Ik wilde vanavond een paar afleveringen van Borgen kijken, maar het werd niets.

Telkens liep hij vast.

Gisterenavond 3 afleveringen zonder problemen gekeken en vanavond gewoon bagger.

Wat is de oplossing om dit goed te krijgen?

Is het mogelijk een server op android te draaien?

Of moet ik overgaan op linux (welke verie?) en dan de server op de xios te draaien?

Kan wrkt dat dan wel ?

Nu via windows werk ik natuurlijk alles bij met mijn laptop. Ook de metadata.

Hoe doe je dat dan weer met alleen zo’n kastje.

Ik heb nu in gebruik de pivos xios die draait op ICS en een window 7 laptop.

Alvast bedankt!

Carla

De Plex desktop client voor Mac/Windows is (door z'n XBMC afkomst) de enige client die om kan gaan met VIDEO_TS. Alle andere clients (iOS, Android, Samsung TV, Roku, Plex/Web, etc.) kunnen niks met dit soort bestanden.

Ik ken de Pivos Xios niet, dus wellicht is dit een oplossing. Dit zal echter niet gaan in combinatie met Plex Media Server. Daarvoor zul je de harde schijf toch bijvoorbeeld aan je laptop moeten hangen en dan Plex Media Server op je laptop draaien.

Dit kan te maken hebben me de setup van je netwerk en de bitrate van de video's. Wireless is sowieso af te raden, zeker als je op een locatie woont waar ook al je buren draadloze netwerken in de lucht hebben hangen, of wanneer je router op een andere verdieping staat. Allerlei factoren kunnen hierbij meespelen dat je geen goed/sterk wifi signaal hebt. Als dat zo is, kan de video niet snel genoeg worden verstuurd en krijg je dat clients gaan bufferen.
Bedraden is dus altijd aan te raden. Nu zag ik in de specs van de Xios dat deze "slechts" een 100Mbit ethernet poort heeft. Naar gelang je netwerk setup, router, andere computers op het netwerk en het netwerkgebruik (staan er bijv. computers to torrenten o.i.d.) kan het zijn dat deze 100Mbit bij lange na niet gehaald kan worden.

Nee, dat is niet mogelijk. Er zijn alleen PMS versies voor Mac, Windows en Linux. Alle varianten vereisen toch wel een enigszins krachtige PC (in elk geval geen mediabox).

Sander,

Dank voor je reactie.

Wij wonen in een twee onder één kap en eigenlijk al het internetgebeuren gebeurd beneden

zo’n 2 a 3 meter van de router.

De Xios is verbonden met de router. Alleen niet verbonden met de laptop.

Wij hebben een 40mb verbinding van de kpn.

Ik zorg er altijd voor dat er verder niks draait op mijn laptop.

Het grappige is dat de apple tv geen moeite heeft met het streamen in ons huis.

Jaja…2 geloven op 1 kussen hier in huis.

En ik als androidfan wilde wel even laten zien hoe goed Android is :wink:

En ik geloof nog steeds dat android goed is…alleen op dit gebied van dit dus niet.

Kan ik iets aanpassen in de instellingen?

Gisterenavond weer een poging gedaan en telkens de video quality van de local plex media server bij de settings aangepast.

Hij stond daar op 20 MBps en hij stopte met stotteren bij 4 MBps

Mijn video ts zet ik om naar 1920 x 1200.

Aha, dit zou wel eens een oorzaak van bufferen kunnen zijn. Het heeft helemaal geen zin om video_ts van DVDs om te zetten naar een resolutie die hoger is dan 720x576. DVDs hebben maximaal een resolutie van 720x576 (zie http://www.videohelp.com/dvd#tech)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.