Plex hittar inte alla filmer

Hej, är rätt ny med Plex. Grymt program för övrigt! Plex hittar inte riktigt alla filmer som jag lägger i film-mappen. Vad gör man åt detta?

mvh

Hej Markus, och välkommen till Plex-forumet.
Lite snabbt, kan du berätta vad du gjort? Har du samlat alla filmer i en mapp på en hårddisk, och i Plex gått in i "Watch your Videos" och definierat en "source"? Denna source har du satt till typen "movies" och valt IMDB som scraper?

Om du gjort detta så är det vanligaste felet att du har feldöpta filmer. Det viktigaste är att filmen heter exakt som den heter på IMDB. Om vi tar filmen Office Space som exempel. För att den ska scrape:a korrekt så måste den heta Office Space (1999).mkv för att den ska vara säker att hittas. Du kan behålla extra-info efter årtalet, men inte innan.
Alltså, du kan döpa filen till "Office Space (1999).720P.HDDVD.x264-ESIR.mkv"

Hej!

Jag installerade Plex på min Ubuntuserver idag och i mitt fall så handlar det inte om att den inte hittar några filer. Den hittar bara 18 av mina ca 800 filmer och serieavsnitt.

På min tv (som jag avser använda Plex på) så finner den alla mappar, men innehållet i dem är tomt. Ett liknande problem, om än ej så omfattande har jag på mina musikfiler.

Jag finner ingen logik till varför jag har detta problemet och således gör det det oerhört svårt att förstå vad felet är.

Tacksam för någon som helst hint hur jag skall lösa mitt problem.

Tack på förhand

Hej!

Jag installerade Plex på min Ubuntuserver idag och i mitt fall så handlar det inte om att den inte hittar några filer. Den hittar bara 18 av mina ca 800 filmer och serieavsnitt.

På min tv (som jag avser använda Plex på) så finner den alla mappar, men innehållet i dem är tomt. Ett liknande problem, om än ej så omfattande har jag på mina musikfiler.

Jag finner ingen logik till varför jag har detta problemet och således gör det det oerhört svårt att förstå vad felet är.

Tacksam för någon som helst hint hur jag skall lösa mitt problem.

Tack på förhand

Läs igenom denna: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200264746-Quick-Start-Step-by-Step

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.