Plex ziet een harde schijf niet

Goedenavond,

Ik heb vanmiddag voor het eerst kennisgemaakt met Plex en de software geinstalleerd op mijn Synology NAS. Ik heb mijn film bestanden op de NAS staan maar ook op een harde schijf die in de Dune mediaspeler zit en een aantal bestanden op een ahrde schijf in mijn pc. Als ik videobestanden aan een bibliotheek wil toevoegen valt het me op dat Plex alleen de NAS ziet en niet de twee andere harde schijven. Al deze componenten zijn met elkaar verbonden via de router in mijn netwerk. Wat doe ik fout en hoe kan ik het probleem oplossen?

Joop.

Volgens mij is het handiger om alle films op de NAS te zetten. Met de pc is via plex home theater alle films te benaderen en de NAS zal ook wel fileshareing ondersteunen waarmee de Dune contact kan maken. Op die manier heb je alle films op 1 plek en overal beschikbaar

Ik heb daar ook al eens aan zitten denken. Alles op de NAS. Ik moet dan wel een nieuwe NAS aanschaffen. IK heb nu een Synology DS110j. Heeft maar een harde schijf en die is bijna vol. Door het mounten van de harde schijf in mijn pc is het probleem voor die schijf opgelost. Die is zichtbaar in File Station van de NAS en kon ik mounten. De Dune harde schijf is daar niet zichtbaar.

Je moet wel zorgen dat de computer/nas waar je Plex Media Server op draait, de harde schijven kent. Je dune mediaplayer zal waarschijnlijk als USB-schijf aangesloten moeten worden? De interne harde schijf van je PC kun je bijv. via NFS, webdav of SAMBA delen. Je NAS/computer kan dan de betreffende harde schijf 'mappen'/'mounten'.

Rolf_ De harde schijf van mijn pc heb ik kunnen mappen. De harde schijf van de Dune Mediaspeler is wel zichtbaar in bv. "mijn netwerk" van de pc maar ik zie hem niet in File Station van de NAS.

Extra externe harde schijf aan de NAS??

Ik denk dat wanneer ik over een paar weken op vakantie naar Nederland ga maar een nieuwe NAS ga kopen en dan alle mediafiles concentreer op één apparaat.