Portforward Experiabox KPN

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over portforwarding. Een tijdje terug ben ik van adsl overgegaan naar glasvezel van KPN. Hierbij hoort ook een nieuwe modem. In eerste instantie gebruikt ik bij adsl een netgear modem. Nu dat ik glasvezel heb moest ik over op de experiabox. In het menu van de experiabox heb ik 32400 toegevoegd. Echter ondanks dat ik mijn server wel kan publiceren, is het niet mogelijk om de server te bereiken via myPlex.

Heeft er iemand ervaring met plex en de experiabox. Zo ja, is er iets wat ik kan doen aan dit probleem?

Alvast bedankt,

Ferdi

Plexserver: op readynas duo v2.

Heb je TCP en UDP forwarded? Misschien domme vraag, maar is de rule 'enabled'?  ^_^

Jazeker :)

Heeft de interne Plex Media Server machine een vast IP adres (al dan niet via "static DHCP"), zodat de port forward altijd correct is?

Mijn nas heeft een vast IP

Of zou ik mijn server ook nog apart moeten portforwarden naast de portforward van de plexserver. Voorheen met het netgear-modem kon ik buiten mijn locale netwerk op de server komen door mijn external IP in te voeren. Wanneer ik dit nu doe krijg ik geen respons.

Normaal is een portforward op je router meer dan voldoende. Weet niet of je NAS zelf nog een firewall of iets toepast, maar zorg dus sowieso dat die poort 32400 op je NAS open staat en op je router naar het lokale IP van je NAS.

Op het moment staat het zo ingesteld:

portforward.jpg

Ik heb verder geen idee of en waar ik nog dingen moet veranderen wat betreft de firewall, kan zo niet echt wat vinden. Dacht even dat ik het gevonden had in de vorm van DMZ, maar dat veranderde zo ook niets

Niemand met een xperiabox die dit al heeft opgelost?

goeden avond 

ik ben een nieuwe gebruiker van plex media server

hij heeft even gewerkt en wel 1 dag daarna krijg ik mijn 

plex server niet meer verbonden

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen

ik heb de poort forwarding aanstaan

krijg de melding

er was een probleem bij het verbinden met uw server 

ik heb een synology 412+

na een herstart van deze werkte het niet meer

plex versie 0.9.8.6

logo.gif
P-2812HNU-F1
zyxel p-2812 hnu-f1 modem

Ik heb geen experiabox of KPN dus zou verder niet weten hoe die apparaten werken. Bij Ziggo werkt het out of the box.

Vreemd bij mij doet hij het gewoon perfect. Ik heb plex alleen draaien op een zelfbouw systeem met linux er op. Maar verder zou heb ik niet heel veel anders dan jij. Check voor de zekerheid nog eens of je ip van de pc hetzelfde is als degene die je forward in de experiabox. 

DMZ zou ook kunnen maar bij mij is dan de download snelheid zwaar gelimiteerd. Maar als de DMZ het ook niet doet dan zou ik toch nog eens kijken of op je nas misschien nog een firewall ofzo draait die de port blocked.

Vreemd bij mij doet hij het gewoon perfect. Ik heb plex alleen draaien op een zelfbouw systeem met linux er op. Maar verder zou heb ik niet heel veel anders dan jij. Check voor de zekerheid nog eens of je ip van de pc hetzelfde is als degene die je forward in de experiabox. 

DMZ zou ook kunnen maar bij mij is dan de download snelheid zwaar gelimiteerd. Maar als de DMZ het ook niet doet dan zou ik toch nog eens kijken of op je nas misschien nog een firewall ofzo draait die de port blocked.

En heb jij ook de Arcadyan VGV7519 (Firmware Version:02.00.124) als modem / router? 

Op mijn NAS zit verder geen firewall dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen.

IP van mijn Nas is ook het IP dat ik gebruikt heb voor de portforwarding

Voor mijn gevoel is het gewoon de Arcadyan, heb op verschillende plaatsen al negatieve verhalen erover gelezen

Ik heb sinds vandaag een Experia box in huis, ga het morgen voor je proberen

Dat ging gemakkelijker dan verwacht, uPnP enabling was voldoende om het te laten werken. Doe hiervoor het volgende:

• Login op de Experiabox
  • Ga naar Extras, bovenin de menubalk
  • Selecteer uPnP in het linker menu
  • Zet de optie "Enable UPnP IGD Device" aan

Publiceer de server opnieuw en de twee gewenste vinkjes verschijnen.

PS: Ik heb getest via de iOS Plex app, deze moest ik wel een keer refreshen.

Hallo Rock Star,

Bij mij gaat het jammer genoeg niet zo gemakkelijk als dat jij beschrijft.

Ik heb ingelogd in de router en heb UPnP op enable gezet. 

Alleen Plex geeft nog steeds aan dat ze de server niet van buiten het netwerk kunnen bereiken.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Sukkel hier al vrij lang mee.. Heb de moed een tijdje geleden opgegeven maar heb het nu toch nog eens geprobeerd na de aanschaf van een nieuwe laptop

Alvast erg bedankt.

Ingo

Hoi,

bij mij hetzelfde probleem, kom er vanaf buiten niet op. Kan geen verbinding krijgen.

Heb ook een Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.132v2W4 van telfort.

Heb plex op een zyxel nsa325 v2 draaien. Intern gaat het prima, zelfs een gedeelde bibliotheek van een vriend zie ik en kan ik benaderen alleen kom ik er zelf niet op vanaf buiten.

Nas heeft een vast ip adres.

Heb eergisteren de hele plex zelfs opnieuw geinstalleerd, het heeft heel even gewerkt maar na een halve dag was de verbinding weg en heb geen verbinding meer kunnen maken.

Weet niet waar het aan ligt.

Iemand een idee?

S

Hebben jullie wel bij de (advanced) server instellingen in PMS het vinkje aangezet bij "Manually specify port"

Click on the Show Advanced button at the top right of the settings area to toggle display of advanced settings. Be careful when adjusting or using advanced settings.

settings_server_connect_advanced.png

Manually specify port

If the automatic port configuration for connecting to plex.tv fails (or if you otherwise simply prefer to set up your port forward manually), you can manually specify the port here. To use this setting:

1. Set up the manual port forward in your router
  2. Click the checkbox for this setting to enable it
  3. Enter the WAN/external port number
  4. Hit the Update button

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.