Har problem att installera senaste Plex servern (Plex Media Server 0.9.7.12.407) i windows xp
Installationen startar men precis innan man ska välja plats att installera på får man felmeddelande “Plex Media Server does not allow per user installation. Setup Will now exit”
Har adminrättigheter i xp.
Inga problem att installera 0.9.7.9.
Provat att ladda ner filen flera gånger.
Någon som har några tips eller samma problem?
Har problem att installera senaste Plex servern (Plex Media Server 0.9.7.12.407) i windows xp
Installationen startar men precis innan man ska välja plats att installera på får man felmeddelande "Plex Media Server does not allow per user installation. Setup Will now exit"
Har adminrättigheter i xp.
Inga problem att installera 0.9.7.9.
Provat att ladda ner filen flera gånger.
Någon som har några tips eller samma problem?
Hmm, ett felmeddelande jag aldrig sett förut. Kan det vara så att du installerat PMS på ett annat konto på samma dator?
Kan faktiskt vara så.
När vi krabbade med databas-filerna skapade jag nog ett nytt konto som jag provade att installera på för att se om Plex installerade korrekta databas-filer. (vilket Plex inte gjorde)
Men både Plex och kontot är raderat.
Kan faktiskt vara så.
När vi krabbade med databas-filerna skapade jag nog ett nytt konto som jag provade att installera på för att se om Plex installerade korrekta databas-filer. (vilket Plex inte gjorde)
Men både Plex och kontot är raderat.
Har du testat att flytta bort Plex Media Server folder i Application Support-mappen innan du gör en ny installation av senaste PMS?
Japp. Raderat allt som hade med Plex att göra på hårddisken.
Men jag väntar på nästa version av Plex MS och ser om det går bättre med den.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.