har skaffat en plex server och njuter av plex men när det gäller undertexter gnälls det såklart från ens föräldrar. därav undrar jag hur man lättast gör för att få eng/sve undertexter? just nu sitter jag och drar ner från opensubtitles och zippar upp och lägger i kataloger. har ställt in plex så den skall söka efter undertexter men tycker den sällan lyckas hitta varken engelska eller svenska undertexter. sen i de fall man har någon mer udda gammal film eller måste lösa det manuellt finns där då någon programvara som man kan använda för att söka och matcha undertexter snabbt på sin dator?
Vad menar du med det? Lägger du dit undertextfiler bör de nog ligga i samma mapp som där filmen ligger, och ska ha samma filnamn med tillägget .eng.srt resp .swe.srt
Vad menar du med det? Lägger du dit undertextfiler bör de nog ligga i samma mapp som där filmen ligger, och ska ha samma filnamn med tillägget .eng.srt resp .swe.srt
jag menade att jag packar upp zip filen på datorn, sedan flyttar jag srt filerna till den katalog där filmen det gäller ligger :D
Ok.. Tycker du det är värt att fråga på det engelska forumet eller är du 100% ? :)
Bara inbakade undertextfiler går använda idag. Detta eftersom DLNA-profilerna ej skickar med något undertextvärde helt enkelt. Men är de inbakade så skickas ju undertexten med i själva filen, och så länge som du slår av undertextfunktionaliteten i PMS så kan du slå på undertexten om du använder TV:ns undertextfunktion. Men som sagt bara om undertexten stödja av din TV nativt, och om den är inbäddad (embedded).
Jag kan slå ett slag för Subsmarine (http://www.cocoawithchurros.com/subsmarine.php) om du kör Mac. Kostar en slant, men är helt klart värt det. Jag har gjort ett script som startar det några gånger per dag för att kolla av mina mappar.
Funkar sjukt bra. Kollar efter undertexter till serier var 6:e timme och filmer var 23:e timme.
Hade tidigare Plex-plugins som podnapisi och s4u men problemet var ju ofta att mina serier droppade in snabbare än undertexterna fanns att tillgå. Det gav resultatet att några undertexter aldrig laddades hem eftersom det bara görs vid full refresh eller när filen först upptäcks.