problemen met afspelen van grote blu ray rips

Veel bluray rips (van 30GB +) gaan echt met horten en stoten op mijn nieuwe mini, ik had er meer van verwacht…

Bijvoorbeeld :

Deze hapert echt niet om aan te zien/horen:

Audio;dca, 48000Hz, 5.1,s16,1536 kb/s,P(aq:19%,bitrate 2593.8 KBit/s)

Video :h264, yuv420p,1920x1080[par 1:1 dar 16:9),P(vq:99%,bitrate 25,93MBit/s) fps 25.73 cpu 11%

dvd player ad:0.000, a/v 0.000, drpped 67, source bitrate 40.62 MBit/s

Afgespeeld met plex… met vlc is het helemaal een ramp

In de configuratie Staat :

• SD upscale aan
  • H.264 boost off
  • Auto select audiostream

Resolutie : 1920 * 1080 Full HD (staat middels HDMI aangesloten)

Ik heb alle buffers verhoogd naar hun max waarden, wellicht is dit fout maar dan hoor ik dit vast wel van een “plexgoeroe”

Bovenstaand afspelen vanaf een FireWire schijf biedt geen oplossing

wat voor audio formaat is het eigenlijk? er schijnen wat problemen te zijn met het afspelen van HD-audio binnen OSX die ervoor zorgen dat blu ray rips niet goed afspelen.

je zou hier even kunnen kijken (mocht je dat nog niet gedaan hebben :wink: ):

The Mac Users Guide To Blu-Ray Rips For Plex forum thread

Plex Advanced Guide for Blu-ray

bedankt maar om nu maar gelijk windhoos te installen om bhd content te spelen gaat me wat ver :rolleyes:

Maar zou snow leopard hier geen verbetering in brengen ?

maar wat nu te doen ??

heb ik die mini dan voor jan met de korte achernaam gekocht, ik heb heel veel gelezen

over de mini als htpc en iedereen was lovend…

iso bestanden start plex bij mij ook niet op, als ik dan die map uit de iso kopieer gaat het goed maar

dan heb ik geen ondertiteling terwijl dit wel bij de beschrijving stond, ik start die .m2ts op)

windows installeren zou wel het allerlaatste redmiddel zijn ;)

speel je alleen maar rauwe BR rips af met plex of heb je ook gedownconverte 1080p films? daar zul je, gok ik, toch een stuk minder last van stutter hebben...
ik weet niet zeker of OSX 10.6 veel verbetering zal brengen, ik las dat openCL hierin misschien een betekenis kan zijn, maar ik denk dat daarvoor plex ook gedeeltelijk herschreven zou moeten worden om hier dan weer gebruik van te kunnen maken. maar dat kan ik mis hebben.
rip je al je blu ray zelf of krijg je dat via 'andere kanalen' binnen? in het tweede geval zou je kunnen overwegen de geconverte versies te gebruiken. qua kijkplezier zul je dat niet zo snel merken is mijn ervaring.
sorry hoor, dit is waarschijnlijk niet het praktische antwoord waar je op gehoopt had ;)
hou vooral de threads in het *general user help* forum goed in de gaten want er zijn een paar users die heel actief lobbyen om dit probleem verholpen te krijgen.

de 9GB versies gaan wel goed tot nu toe....

Zal ik dan de avchd versies maar d/l >?

dat doe ik ook en heb er zo goed als nooit problemen mee (alleen WMVHD met wmapro audio is problematisch bij mij).
scheelt ook nog eens hoop storage-space zo.

Ik heb ook moeite met grote blu rays.

Het zijn gedowloade m2ts bestanden van tussen de 28 en 40 GB met een los sub bestand.

Af en toe hapert het beeld een beetje. Meestal bij horizontale camera bewegingen.

Ik kan er maar niet achter komen waar het probleem in zit. Is het de hardware is het een driver of zit het in plex?

Als iemand suggestie heeft hoor ik ze graag!

Ik heb idd precies het zelfde probleem als wat jij hier uitlegd.

probeer die bestanden eens met een verschillende refresh rate af te spelen. in OSX bij systeemvoorkeuren --> beeldscherm staan de mogelijke opties voor je scherm.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.