Programma Gemist

Dit ben ik volledig met je eens. Het probleem is echter dat je de lijst van programma's graag dynamisch wilt hebben. Deze lees ik in van de RTL site. RTL zegt dat ze van elke programma 'gemist' hebben, terwijl dit niet het geval is. Hierdoor staat veel door elkaar en hebben soms niet een uitzendingen.

Wellicht is het week overzicht op de homepage van RTLGemist interessanter.

Update Plugin

Dumpert

Comments toegevoegd

(zie openingspost)

Goed werk :smiley:

Zowel de update van Dumpert werkt als de nieuwe plugins van nu.nl en RTL gemist.!!

2 korte vraagjes/opmerkingen:

Bij dumpert moet je een keer extra bevestigen voordat je de video start (evenals in vorige versie) is hier een speciale reden voor, persoonlijk vind ik 1 keer selecteren makkelijker.

Bij RTL gemist blijft na het kijken het filmpje op pause staan op het laatste frame, stopt dus niet automatisch. Zijn de streams niet direct te benaderen zoals GBW heeft gedaan van de XBMC-XBOX uitzendinggemist script?

Keep up the good work B)

Een korte uitleg hoe de meeste videosite plugins werken. Stap 1 is dat de overzichtwebpagina van de afleveringen wordt ingeladen. Op deze webpagina staan de webpagina's vermeld waar de aflevering zelf staat vermeld. Voor stap 2 moet je deze webpagina van een aflevering openen, op deze webpagina kan je vervolgens de url van de stream vinden. Om deze rede is er een tussenpagina in Plex nodig met een Play-knop.

Er is een mogelijkheid om de tussenpagina weg te halen. Echter dan gaat de laadtijd extreem omhoog. Dan moet Plex namelijk voor het creeeren van de overzichtpagina 21 webpagina's inladen (bij 20 afleveringen) ipv van 1 webpagina.

De functionaliteit van de RTL plugin laat nog te wensen over. Dit door de beperkte mogelijkheden binnen de Silverlightlight plugin van Safari in Plex en/of mijn kennis van deze mogelijkheid binnen Plex. De streams van RTL zijn direct te vinden, echter weet Plex niet om te gaan met deze streams. Ik ben hier lang mee aan het stoeien geweest en had het een soort van opgegeven. Verder werken de RTL streams van XOT-Uzg (neem aan dat je deze bedoeld) in XMBC bij mij ook niet.

Hallo Danny,

Als eerste bedankt voor je werk aan deze plugins! Met name de zaken van de publieke omroep vind ik erg interessant!

Er is een mogelijkheid om de tussenpagina te verwijderen zonder dat je een lange wachttijd opbouwt. Deze mogelijkheid werkt nu al in versie 1 van het PMS framework voor het VideoItem object en zal binnenkort ook voor het WebVideoItem object werken. Je doet dit door het gebruik van een Redirect. Pas op het moment dat de gebruiker een video kiest, wordt de benodigde pagina opgehaald om de url op te zoeken. Hiermee voorkom je dat Plex bij het opbouwen van een overzicht tig pagina's moet openen.

# Bij het opbouwen van een lijst met video's (een unieke id van elke video is reeds bekend)<br />
dir.Append(Function(VideoItem(PlayVideo, 'Titel', thumb=screenshot), videoId=videoId))<br />
<br />
def PlayVideo(sender, videoId):<br />
  # ...<br />
  # Hier de code om de correcte url op te zoeken<br />
  # ...<br />
  return Redirect(url)

Voor streams waar Plex niet direct mee om kan gaan is sinds korte tijd ook een oplossing. Er zijn 2 videospelers beschikbaar onder het plexapp.com domein (eentje voor Flash/RTMP streams en eentje voor Windows Media/Silverlight zaken). Voor beide spelers is reeds een Site Config bekend bij Plex, deze hoef je dus niet zelf meer te maken. Het enige dat je moet zien te achterhalen zijn de directe url's van de streams. Voor info over het gebruik van deze spelers kun je in de Wiki documentatie kijken: [http://wiki.plexapp.com/index.php/Online_videoplayers](http://wiki.plexapp.com/index.php/Online_videoplayers)

Je kunt mij ook altijd een PM sturen als je hier vragen over hebt.

Interessant! Ik ga hier eens mee aan de slag. Thanks!

Had ik inderdaad gevonden, RTLGemist is hier op gebaseerd. Weet jij verder hoe je deze players met javascript zou kunnen bedienen. Want de oplossing met x-y-mouse-klik lijkt niet te werken.

Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje een enthousiaste plex gebruikster en gebruik mijn imac al tijden als mediacenter via mijn tv. Om de uitzendinggemist plugin te downloaden heb ik me ook maar eens aangemeld op dit forum.

Helaas werkt tot nu toe alleen de dumpert plugin en krijg ik bij de de andere plugins een error (zie plaatje)

Ik dacht dat het er misschien aan kon liggen dat ik achter een isa server zit, maar dat zou niet uitleggen waarom de dumpert en andere (youtube, mtv e.d.) wel werken lijkt mij?

Groetjes Linda

Geweldig allemaal dat dit zo ontwikkeld kan worden!!! dan heb ik ook een verzoekje, op de digitale TV kanalen (sommigen) behalve Digitenne uiteraard (wat ik draai) is een live stream van de webcam van 3fm te zien… is dit toe te voegen aan Nederland24??? Keep up the good work!

Super APP’s dit. Gister dus ondekt dat er ook een nederlands subforum is hier :unsure: en daarmee gelijk een hoop nieuwe plug-ins toegevoegd.

Hulde Danny, voor deze zeer welkome aanvullingen op Plex!

UitzendingGemist is gemaakt door MatthijsH. Voor problemen kan je terecht in [dit topic](http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=5127).

Ligt het aan mijn instellingen dat de beeldkwaliteit beter lijkt via safari als via plex? Waar kan ik dat instellen?

Het zijn in princiepe dezelfde streams. Het enige verschil is dat plex ze standaard fullscreen afspeeld. Welke streams van welke plugin bedoel je?

De laatste dagen krijg ik helemaal geen beeld meer bij de programma's van SBS

Bij de nieuwe NET5 programma gemist onderdelen heb ik gemerkt dat ze nu over zijn gegaan naar Silverlight.

De oude series werken nog wel via de oude manier dus is het nu gemengd.

Is er een mogelijkheid om ook de Silverlight streams toe te voegen in de plug-in?

pas kort geleden ontdekte ik Plex en ik ben er heel enthousiast over; alle plugins werken prima op één na.

De plugin van SBS lijkt het in eerste instantie te doen: bij de laatste stap, wanneer ik op ‘Play’ druk komt de foutmelding: 'Fout. Could not determine input format".

Wie kan me op weg helpen?

Rimpie, ik heb hetzelfde probleem, hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

ja hier het zelfde alle apps werken allen de sbs app geeft geen beeld

Hallo superdeskundigen,

Bij mijn nieuwe LG interactieve TV heb ik Plex Media gekregen en natuurlijk geinstalleerd. Standaard zaten op de TV RTLgemist en SBS6 gemist. Deze laatste geeft na opstarten de mededeling “kan media niet afspelen”.

Uitzending gemist zoals dat ook werd geleverd werkt ook niet.

Wie kan mij helpen, want ik zie op deze forums allemaal plugins en als ik ze open, zie ik daarin een bestandje Code en Resource. Als ik dan zie hoe ik moet installeren, ben ik direct de draad kwijt.

Dus waar kan ik een installatieinstructie vinden?

Waaruit komt de foutmelding “kan media niet afspelen” vandaan?

Ik ben jullie bij voorbaat al dankbaar.

groet,

Jos

Dag allen, 

Ik heb een korte vraag. 

Sinds kort heb ik een Synology en daar heb ik gister Plex op geïnstalleerd. 

Graag zou ik ook hier DWDD op hebben. 

Hoe moet ik deze installeren?

Bedankt.

Groet, 

Patrick van Bavel 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.