Op XBMC werkt het nog gewoon…
Wellicht kun je iets met deze plugin, of deze plugin ombouwen: https://github.com/Diaoul/subliminal
Dat werkt wel gewoon en schijnt echt bijzonder goed te werken (eerst op hash, daarna op andere keywords als ik het goed begrijp!)
Als ik het goed begrijp is het de API-key van Bierdopje ingetrokken omdat er teveel requests binnenkwamen en tevens omdat de requests van verschillende ip-adressen afkomstig waren. Een oplossing zou kunnen zijn om er een proxy/caching server tussen te zetten die ervoor zorgt dat subs maar eenmaal van bierdopje worden opgehaald. Maar helaas, zo’n server ontbreekt. Is dat een goede samenvatting van het probleem?
Wat ik me afvroeg: de devs van Plex maken toch ook gebruik van zo’n server voor het cachen van thumbs en artwork etc? Zouden ze over te halen zijn ook ‘onze’ subs op dezelfde manier te cachen? Dus dat we hun proxy/cache server gebruiken?
Klopt. Zij zouden hier in principe in staat voor moeten zijn. Zelf een proxy opzetten lijkt me te zot.
Een andere optie is dat biedropje dit toestaat, maar ik denk dat er behoorlijk wat traffiek van Plex kwam.
Ik gebruik deze plugin nu icm Sickbeard (welke mijn series afhandeld) en dat gaat verbazingwekkend goed.
Briljante plugin, waarvoor veel dank.
Edit: is er een eenvoudige manier om te zien of de nl subs aanwezig zijn? Blijft een beetje een gok als je gaat kijken …
Ik kom even tussen door, ik lees hier van alles over ondertiteling, en automatisch via bierdopje toevoegen. heel mooi allemaal. Maar ik heb even wat meer uitleg nodig denk ik. Wat heb ik. Plex mediaserver versie 0.9.7.11 op de pc. De plexapp op mijn smart tv. Ik kan mijn bestanden via de plexapp benaderen, echter geen subs. Nu die plugin gedownload alhier, open hem, maar krijg vervolgens de vraag met welk programma te openen. Dus daar stopt het ook gelijk. Ook lees ik hier over refreshing metadat, waar doe ik dat, vind hier nergens iets van terug in de plexmanager. Dus mijn vraag, hoe het een en ander in te stellen in mijn server.
Hoe de plugin te installeren, dus met welk programma te openenen. Zou het leuk vinden het geheel werkend te krijgen. maar ik verzand er een beetje in.
Bedankt al vast, evt met youtube filmpje ondersteuning zou een uitkomst zijn.
[list][]Ga binnen een Plex client naar de Channel Directory.
[]Of, als je de Plex/Web client gebruikt, naar Directory:
http://img248.imageshack.us/img248/7272/screenshot20130107at225.jpg
[*]Kies *More...* → *Metadata Agents* → *Bierdopje* → *Install*. De Agent wordt gedownload, geïnstalleerd en is hierna te gebruiken binnen de Plex Media Manager.
Bierdopje is bedoeld voor TV series en kan geactiveerd worden als secundaire agent van TheTVDB:
http://img706.imageshack.us/img706/8826/screenshot20130120at211.jpg
[/list]
Heel erg bedankt. dit heeft zeker geholpen. ik had echter op nieuw toegevoegd materiaal nu wel de subs werkend, en dan vooral de ext srt subs.
Echter op eerder afgespeeld materiaal blijven de subs weg. maar ik begrijp dat ik de metadata moet verversen om ook hier de subs werkend te krijgen.
Alleen weet ik nog niet hoe ik dat dan moet doen. maar de bierdopje plugin, staat er in dus die kan ik gebruiken nu.
thx
Even ter info voor iedereen met ondertitelbestanden die naast de videobestanden staan, het is belangrijk om -indien je deze ondertitels wenst te gebruiken- de *Local Media Assets* agent bovenaan in de lijst met agents te hebben staan. Deze agent is namelijk verantwoordelijk voor het vinden van lokale ondertitelbestanden.
Dat klopt, wanneer je de volgorde van agents aanpast, of nieuwe agents toevoegd worden je huidige "sections" niet automatisch opnieuw gescand. Alleen voor materiaal dat later wordt toegevoegd wordt de nieuwe volgorde of de nieuwe agents gehanteerd. Wil je de metadata (waaronder ook ondertitels) voor een sectie geheel opnieuw laten opbouwen, open dan de Plex/Web manager en doe het volgende:
[list]
[*]Browse naar de sectie die je wilt updaten.
[*]Klik op het 'Manage' icoontje.
http://img823.imageshack.us/img823/8731/screenshot20130121at150.jpg
[*]In het scherm dat daarna opent, klik op de Force Refresh knop:
http://img252.imageshack.us/img252/2862/80506895.jpg
[/list]
@Sander: 2 dagen dat ik me nu zit te pijnigen. Ik gebruik Bierdopje als primaire meta agent voor Nederlands en OpenSubtitles voor Noors en Engels. Voor de TV-series dus. De Nederlandse ondertittels zijn niet in sync. Maar wel bij de “films”. Ik heb al verscheidene keren een “force refresh” gedaan, maar geen geluk. Gebruik ik mijn eigen NL subs, dan werken die prima.
Wat ik nu wil nakijken is of de timers in de Bierdop subs juist zijn, of het probleem elders ligt. Alle srt bestanden die ik kan vinden liggen onder c:\users<user>\AppData\local emp\ en c:\users<user>\AppData\local\Plex … (en verder) maar helaas niet bij naam. Dus dat word zoeken naar een naald in een hooiberg.
Enig voorstel?
@TheSatman Laat je toevallig je download software de namen van de bestanden aanpassen als de download klaar is? Het grote verschil tussen OpenSubtitles en Bierdopje is dat OpenSubtitles bij het zoeken werkt met een hash van het bestand (deze is dus altijd hetzelfde, ongeachte de bestandsnaam). Bierdopje zoekt echter op bestandsnaam. Als er dan geen perfect match wordt gevonden, wordt de meest populaire ondertitel voor die serie/aflevering gedownload. Het kan zijn dat dit niet een goed passende ondertitel is (andere releasegroup oid).
Wel, nee niet automatisch. Maar vermits Plex in de handleiding schrijft dat voor series je een bepaalde naamgeving en struktuur erop na moet houden, verander ik de namen vooraleer ik ze verhuis naar Plex. Dan laat ik Plex een scan doen en wacht tot de meta data is gedownload. Als ik de originele namen zou gebruiken zou ik de hele naamgevingregel aan mijn laars moeten lappen, en dan is het maar de vraag of de rest zou werken… of vergis ik me?
Een staaltje van dit alles is mijn poging om de negen seizoenen van “The king of Queens” op de server te leggen. De originele naamstruktuur was nogal afwijkend van seizoen tot seizoen. De ene had The.king.of.queens.sxx.exx.dvix-zorro-en-nog-een-hoop-met-rommel.avi, de andere K.O.Q.sxxexx. Het eerste wat ik deed was alles hernoemen naar “The King of Queens - sxxexx”. Dan de nodige “Season xx” directories aanmaken, en alle bestanden in het juiste mapje leggen. Dan een deep scan en wachten maar.
Dat was gisteren. Vandaag neem ik een kijkje naar de resultaten: Met uitzondering van 1 of 2 afleveringen, zijn de rest zonder ondertitteling. Alle meta data lijkt op zijn plaats, inkl. naam, titel, seizoen, datum enz.
Mijn instellingen nogmaals gekontrolleerd: Settings > Agents > TV Shows > theTVDB : theTVDB,Plex Theme music, Local media assets, Bierdopje (NL), Opensubtitles (norwegian + dutch)
TV Shows > edit > show advanced: Plex series scanner, theTVDB, English.
Doordat ik zowel Bierdopje en OpenSub gebruik ga ik er van uit dat ik op een of andere manier wel prijs zou hebben, maar zo werkt het blijkbaar niet. Als Bierdopje een probleem zou hebben met de naam, dan zou op zijn minst OpenSub iets moeten geven. Maar tot mijn grote verbazing stel ik vast dat noch op Bierdopje of OpenSub nederlandse subs te vinden zijn voor deze serie. ???
Dus misschien beter mijn downloadvoorkeur meer spreiden met Bierdopje = nl en OpenSub = NO+UK (in deze volgorde). Als Ik dan nog ondertittels heb is de enigste optie manueel. Ik ga meteen de nodige wijzigingen doen in de setup en een Force refresh doen. Ben benieuwd ;o)
Schort er iets aan mijn redenatie, of is dit de juiste manier?
Hallo ik kan op een of andere manier geen agents bijvoegen,wie kan mij als nieuwe gebruiker van plex uitleggen hoe ik agnets kanalen kan bij voegen?
Ik heb het draaien op een freebsd nas draaien.
Graag reactie want ik vindt plex een geweldig ding.
Ik wil dit wel een schopje geven. Nu Bierdopje.com gestopt is met de ondertitels vrij te geven welke plugin gebruiken jullie nu? Is er een andere plugin die er voor kan zorgen dat subtitels onder de serie komen te staan?
Of is Subliminal een goede plugin om gebruik van te maken?
En om meteen een andere vraag te stellen:
Als je gebruik maakt van de plugin Icefilms, is het mogelijk om hier NL ondertiteling onder te krijgen? Met al de series en films die ik open geeft Plex aan (op de iPad) dat er geen ondertiteling te vinden is. Ik kom van XBMC af en daar was het aanklikken en daarna was die direct zichtbaar onder de film/serie (zoals de Baard ook al aangaf eerder in deze tread)
https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/
Niet in plex zelf maar dat programma draait gewoon apart en haalt alles automatisch binnen.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.