Samsung Plex

Hej alla,

Tänkte utöka plex set upen med en ny TV. Har tänkt att skaffa en modell med möjlighet att installera plex klient i.

Är det någon som vet hur man ser om en Samsung TV är kompatibel? Fungerar det på alla deras “Smarta TVs”, eller? Måste den stödja det som Samsung kallar för “Appar”?

Har siktat in mig på UE40D6200, en sk. Smart TV eller ev. UE40D6325 ( http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/tv/led/UE40D6325SSXXE-features )

Någon som har erfarenhet?

/ Pelle

Mitt tips är att skippa Plex-klienten. Det är troligen bättre och enklare att använda den inbyggda mediespelar-klienten i Samsung "Smart-TV". Senaste PMS har DLNA-server inbyggd. Detta funkar inte fullt ut idag på Samsung men det ser lovande ut. Nästa version av PMS (när nu den kan tänkas komma) borde funka betydligt bättre med Samsungs DLNA-uppspelning...

Problemet med Plex idag är ju att de försöker att lösa allting på alla plattformar - och det lyckas de ju med - halvbra. I ditt fall blir ju frågan: Vilken lösning kommer att funka bäst framöver på Samsung? Jag gissar att kombon Samsung egen klient + uppdaterad PMS DLNA-server blir bästa lösningen...

Gällande TV så verkar Samsung D-serien ha ungefär samma SMART-finesser på 6-, 7- och 8000-serien. Idag så är det ju ES-serien som gäller så det kan vara ändrat...

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.