Script voor automatisch NL en Eng subs downloaden

Bij gebrek aan beter voor de Mac heb ik zelf een script geschreven die automatisch de subtitles download voor de series die je wil vanaf de geweldige subtitle site bierdopje.com.

In combinatie met SabnzB, kan de mac dus zowel series en subtitles automatisch downloaden wat samen met het Plex mediacentre een geweldige ervaring is.

Als er geïnteresseerden zijn deel ik het script graag en help ik je op weg. Het is een automator-script waar je nog het een en ander moet aanpassen. Je moet dus wel een klein beetje weten hoe een en ander werkt op de Mac.

Korte beschrijving van de werking:

Het script checkt de laatste 25 subs in de Nederlandse en Engelse RSS en download de series die je hebt aangegeven (mijn filter is bijvoorbeeld alles wat 720P is en aan de termen Lost en Heroes voldoet) naar een door de gebruiker aangegeven directory.

Achter de subs zet hij .English als het een Engelstalige sub is en .Dutch bij een Nederlandstalige subtitle.

Als je Plex Mediacentre instelt dat er een algemene subtitle directory is, speelt Plex vervolgens automatisch de goede subtitle af bij de specifieke release.

Coding is momenteel nog ‘lelijk’, dit komt echter omdat er aan de RSS feed van bierdopje.com de subtitles 2 dingen ontbreekt (wellicht wordt dit in de toekomst worden gefixt)

Hierdoor heb ik een aantal trucs moeten maken om het geheel te laten werken, en is het script niet efficiënt (zowel serverside: er worden iets teveel subs gedownload, als clientside: wat extra acties)

Ik ben zeker geintresseerd! Dit zoek ik al een tijdje! Werkt dit alleen voor series of ook voor Films?

+1. dit lijkt me erg handig om te kunnen gebruiken.

Het script kan enkel series downloaden, helaas geen films.

Hierbij de 2 bestanden, je moet nog wel enkele acties uitvoeren:

1. Open de workflow in automator en pas het volgende aan:
  2. de sub download locatie op 2 plekken (ik verwijs naar de directory “subtitles”)
  3. welke series je wil downloaden, ik filter eerst op alles wat 720p is en daarna op een aantal series.
  4. opslaan als plugin, als Ical event, en schedule het programma. Ik heb hem 2x per dag gescheduled.

Als je vragen hebt, ga je gang…

Roland bedankt dat lijkt me inderdaad een mooi beginpunt. Gebruik inderdaad zelf ook de site van Bierdopje en kan die nu eens gaan proberen automatisch binnen te halen.

Koel. Ik heb hem denk ik goed ingesteld en opgelsagen. Hoe schedule ik hem?

Binnen automator kan je het script opslaan als plugin (Save as plugin).
Vervolgens kun je kiezen uit een rij opties en kies je ICal.
Daarna opent hij Ical en kan je een tijd selecteren.

Ok, thanks. Ik ga het proberen. Ik leer steets meer van OSX :slight_smile:

ik heb 'de plugin ‘geïnstalleerd’ en m.b.v. de automator de workflow aangepast zodat deze alleen de subs voor House ophaalt.

ik heb 'm 2 maal per dag gescheduled (8:00 uur en 22:00 uur).

tot nu toe heb ik nog geen subs binnengehaald omdat er nog geen nieuwe waren voor House.

is het ook mogelijk om 720p en b.v. HDTV als tags mee te geven. ik bedoel, werken die tags zo dat het of/of werkt of is het en/en?

De eerste filter in mijn schema is de filter op 720P. Als je ook de 'normale' niet 720P versies wil downloaden, kun je ook de filter weghalen. Dan zoekt hij enkel nog op de term House.

Een andere methode is inderdaad om ook hem te laten filteren op HDTV, dan moet je het boxje wel zetten op Any of the above ipv All of the above (is volgens mij een drop-down box in het filter).

Ik begrijp dat dit een Automator bestand is om subtitles te downloaden. Hoe en waar de serie’s zelf te downloaden? Kan dat downloaden ook via Plex?

Dit kun je doen via SABNZBD, deze heeft een optie om RSS streams binnen te halen van bijvoorbeeld bierdopje.com

Roland je plug-in is een mooi stukje werk maar het gekke is dat als ik hem schedule het de ene keer wel titels binnen haalt en de volgende keer niet (terwijl er wel nieuwe 720p titels in de rss feed van bierdopje staan). Het lijkt erop dat het programma automator “actief” moet staan om de plug-in te laten werken want als ik iCal en Automator sluit dan lijkt het alsof de plugin niet opstart (niet werkt). Heb hem 2x gescheduled om 03:00 en om 18:00 iedere dag, maar ondanks dat zie ik dat er nieuwe ondertitels zijn, haalt hij ze niet automatisch op.

Voer ik echter het script uit terwijl “automator” wel actief staat dan haalt hij keurig de nieuwe 720p ondertitels op uit de RSS feed en dat werkt fantastisch maar niet als ik hem via iCal als plug-in of app schedule. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Je zou zeggen dat iCal gewoon op de achtergrond deze plugin zou moeten laten starten maar of daar automator actief voor zou moeten zijn betwijfel ik?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet weet. Het script draait bij mij op een server die dag en nacht aanstaat en waarbij Ical en Automator ook aan staan. Maar volgens mij zou het zonder deze twee ook automatisch moeten aanschieten. Is het niet zo dat het script niet draait op het moment dat je Macbook/Macmini uitstaat?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet weet. Het script draait bij mij op een server die dag en nacht aanstaat en waarbij Ical en Automator ook aan staan. Maar volgens mij zou het zonder deze twee ook automatisch moeten aanschieten. Is het niet zo dat het script niet draait op het moment dat je Macbook/Macmini uitstaat?

Mijn computer staat ook dag en nacht aan maar zelfs dan werkt het script niet altijd (waarschijnlijk ligt dat aan mijn instellingen). Ik heb nu iCal en Automator draaiend op de achtergrond en maar eens even kijken of dat er voor zorgt dat het script op de gezette tijden zijn ondertitels gaat ophalen. Bedankt in ieder geval voor je antwoord.

Ben benieuwd...

Zodra ik de hele boel als programma opsla (of plugin wat eigenlijk gewoon een programma is die hij ergens anders neerzet) dan geeft hij geen resultaat terwijl als ik het script gewoon in automator run dan werkt het gewoon wel!?!?

Ja Roelofk dat is inderdaad wat ik ook ervaar en ik kan er niet achter komen waarom de plugin niet wordt uitgevoerd (getriggerd wordt). Daarbij wel in de gaten houdend of er daadwerkelijk ondertitels in 720p op de bierdopje.com rss feed zijn geupdate.

Als ik die ondertitels dus zie verschijnen in de rss feed van bierdopje dan run ik Roland zijn script en werkt het echt perfect maar zodra ik hem als plugin door iCal laat triggeren dan gebeurt er niets. Het lijkt wel of het script niet gaat runnen (niet wordt uitgevoerd). Dus heeft iemand hier een oplossing voor dan houd ik me graag aanbevolen!!!

Ik heb wel trouwens het script 4x per dag in iCal proberen te laten uitvoeren want er worden maar 25 .nzb bestanden in de rss feed weergegeven en dat was te weinig want er worden nogal wat ondertitels op de site gezet die dan al weer uit de feed verdwenen waren als het script “zou” gaan werken (uitvoeren).

Ter info: het script wordt niet uitgevoerd als in iCal + Automator ‘aktief’ heb draaien en het script wordt ook niet uitgevoerd als ik iCal + Automator heb afgesloten.

Maar als ik script laat uitvoeren in Automator dan werkt het perfect.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.