Ik draai plex op mijn synology DS214 play. Draait perfect maar ben momenteel bezig met hem te finetunen.
Een van deze zaken is de ondertiteling. Vroeger ging ik zelf manueel de subtitles gaan zoeken en downloaden om ze dan vervolgens manueel er bij te zetten en de correcte naam te zetten.
Via forums had ik gelezen dat er ook plugins bestaan die deze job van me overnemen en zelf gaan zoeken naar de subtitle.
Zo heb ik dus momenteel twee plugins geinstalleerd zijnde Opensubtitles en podnapisi.
Onderstaande betreffen screenshots van deze installatie.
Zo maak ik ook gebruik van de login die nodig is voor bepaalde plugins.
- Nu vraag ik me af hoe dit systeem werkt? Zoekt plex zelf nu automatisch voor alle mediabestanden. Met andere woorden voor al mijn films en al mijn aflevering van series?
- Moet ik zelf nog een bepaalde handeling doen zodat plex de nodige subtitles gaan zoeken? (ik zou dus willen dat plex alle media nakijkt en desbetreffend een subtitle download.)
- Zoekt hij enkel de subtitles aan de hand van de naam (dus als één bepaalde releasegroup in de naam staat, hij enkel maar zal zoeken naar die title). Want sommige subtitles die gereleased zijn voor een bepaalde releasegroup werken ook voor andere versies.
- worden de gedownloade ondertitels ook effectief fysiek gedownload en in de desbetreffende map geplaatst. Want ik kan deze in de map zelf niet terug vinden.
- worden de gedownloade ondertitels ook effectief fysiek gedownload en in de desbetreffende map geplaatst. Want ik kan deze in de map zelf niet terug vinden.
De subs worden niet in de map geplaatst waar de film dan wel tv-serie staat, ze staan ergens in de data-directory van de server.
Zoekt plex zelf nu automatisch voor alle mediabestanden. Met andere woorden voor al mijn films en al mijn aflevering van series?
Ja, in principe gaat alles automatisch als het goed ingesteld staat.
Moet ik zelf nog een bepaalde handeling doen zodat plex de nodige subtitles gaan zoeken? (ik zou dus willen dat plex alle media nakijkt en desbetreffend een subtitle download.)
Zoekt hij enkel de subtitles aan de hand van de naam (dus als één bepaalde releasegroup in de naam staat, hij enkel maar zal zoeken naar die title). Want sommige subtitles die gereleased zijn voor een bepaalde releasegroup werken ook voor andere versies.
Dat hangt heel erg af van de agent. OpenSubtitles is de enige subtitle agent waar ik wat vanaf weet. Deze zoekt voor films in eerste instantie op de OpenSubtitles hash en bestandsgrootte van een bestand. Als hiermee niks gevonden wordt, wordt er voor films gezocht op IMDb id. Voor series wordt er gezocht op naam/bestandsnaam.