Se bilder på iPad

Hej jag undrar om någon kan hjälpa mig med några problem

Har installerat plex på min Windows dator kör windows 7

Och vill kunna se på filmer och framför allt bilder på min iPad 2

Felet som blir är att bilderna jag delat ut kan jag se som tumnails men när jag vill se på hela bilden så står det conection error tror jag

Och filmer jag delat ut kan jag oxå se som tumnails men dom spelar inte upp

Jag kan därmed spela upp ljud från iTunes och se podcasts från datorn även se på film från CNN mm

Någon som vet vad det kan vara för fel

Tacksam för hjälp

Mvh christer

Vad har du för version av Plex Media Server på din Windows-maskin, och vad har du senaste appen på din iPad?

Hej jag har den senaste versionen både på datorn och ipaden
Har kontaktat plex support och dom säger att bilder inte fungerar än i denna versionen av iPad app
Så problemet som kvarstår är att filmer inte spelas upp
Men jag kan se fix news CNN mm och spela musik från datorn och se podcast men inte mina egna tagna videos

Jepp, det är korrekt. Fotofunktionen kommer senare.

Gällande filmproblematiken:
1. Vad har du använt för kamera?
2. Vilket format på filmen producerar kameran? Och då menar jag rubb och stubb :) Använd "MediaInfo" och kör en analys av filmen. Du hittar programmet här http://mediainfo.sourceforge.net/sv . Kasta in hela analysen här så ska jag ta en ■■■■.
3. Har du skapat en "Personal Movies" sektion i Media Manager för dessa filmer?
4. Visa gärna ett screenshot som visar exakt filnamn och sökväg till filerna.

Hej igen
Tack för att du försöker hjälpa mig men jag lägger ner detta program
Har installerat AirPlay i stället och det funkar kanon
Sen väntar jag på Apples icloud då blir det nog inga problem med bilder och video det kommer ju i höst
Ang filmerna så är alla filmade med iphone 3G,3GS,och 4
Åter igen tack snälla du :)

Inga problem. Plex är inte för alla, men om du skulle få ett återuppväckt intresse så vet du var vi finns :)
Lycka till!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.