Server wordt niet gevonden

problemen tussen iPhone en iMac
Sinds kort zowel Plex 9 op de Mac als Plex 1.1 op de iPhone geinstalleerd ;
Heel raar is 't dat ALS er verbinding is tussen de iPhone en de iMac, deze zomaar pardoes weg valt .
Frustrerend is vooral dat bij 9 van de 10 pogingen om verbinding te maken deze NIET gevonden wordt ; " could not connect to media server on iMac "
Iemand een advies voor mij ??

hoi smidje,

de informatie die je geeft is niet echt genoeg om ook maar iets zinnigs te zeggen over de mogelijke oorzaken.

aangezien het o.a. gaat om de verbinding tussen iOS app en de iMac, is het belangrijk te weten hoe je netwerk er uitziet. gaat het om een verbinding op je lokale netwerk of via internet?

Hallo Nerpissad ,

het gaat om een verbinding via mijn lokale netwerk ; geen problemen om op internet te komen , maar dus wel om plex draaiende te krijgen tussen iPhone en iMac .

Alvast bedankt !

allicht begrijp ik het verkeerd, maar moet je niet eerst plex 9 op je imac starten en daarna pas plex op je iphone. Ik moet het alleszins op die manier zo doen

Heb echt alles al geprobeerd en als laatste alles gedeinstalleerd en opnieuw er op.........helaassss....!!

euh je bent toch zeker dat je wifi verbinding op je iphone aan staat en connectie heeft met je thuisrouter

probeer eens op te sommen welke instellingen je allemaal 'aan' hebt staan, dan hoeven we niet telkens te gissen naar hetgeen je al geprobeerd hebt.
heb je bijv. de "find nearby servers" setting aan- of uitstaan in de iphone app?

als je op je iphone (op je lokale netwerk) met safari naar http://:32400/manage/index.html gaat, zie je dan iets dat op de media manager lijkt?

Heb het gevonden ; support/plex heeft me gemailed met het advies om als hostname niet de naam v m’n iMac te kiezen, maar het ip-adres…en hoppa !!!

Probleem met bonjour dus…

Allemaal bedankt voor de inspanningen !!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.