Kör sedan en tid med Plex men får inte min Apple remote att fungera som den skall.
Problemet är att Frontrow hoppar igång när jag trycker på menu.
Har försökt att avinstallera Frontrow men det finns fortfarande kvar.
/PB
Om du kör med 10.6 så är det ett välkänt problem. Det är t.o.m. en Apple-bugg.
Vad Atrus menar är att detta är något som Apple känner till, och dom jobbar på en lösning =)
Inga problem, Apple har en länk på Store till Remote Buddy som löser problemet superbra. Kostar några hundra spänn men det är det värt. På köpet får du en fjärrfunktion i din iPhone som styr de flesta program som kan behövas på Mac Minin. Har du EyeTv 3.0 så dyker tv bilden upp i fjärren också, sjukt cool. Jag har den lilla Mac fjärren och nu krockar inte FrontRow med vare sig Plex eller EyeTv. Remote Buddy är context sensitive, dvs känner av vilket fönster som är aktivt och väljer knappfunktioner där efter.
Jag använder min Iphone (3GS) som fjärrkontroll. Hittade en app som heter Rowmote pro som endast kostade 34:-kr i Apples app store, funkar kanon till Plex alla knappar även meny fungerar som den ska, då man manuellt kan stänga av frontrow.
Kör Mac OS X version 10.6.1
Plex 0.8.3-2e5ac85 (utan Candelair)
Iphone 3.1.2 (7D11)
Ni kan läsa mer om Appen här
http://www.rowmote.com/Rowmote/Rowmote.html
Det är en bra och billig app.
Skaparen har även varit tillmötesgående och svarat på mail med frågor och synpunkter. Det negativa med denna app enligt mig är att det man vill styra måste vara det aktiva. Jag tänkte använda det på jobbet föra att styra spotify, men då måste spotify vara det aktiva programmet när man ska styra det, du kan alltså inte t.ex surfa samtidigt som du vill byta låt.
Är inte det något som stör så får man mycket program för lite pengar.
Denna text skriver jag nu från min Iphone,samtidigt lyssnar jag på Spotify.
och byter låtar genom att växla mellan programmen. Hittills är jag mycket nöjd med appen.
Ps.Kan det varit en tidigare version som du testat?
Hej,
Jag strök under det jag menar och som du också skriver. Du byter låtar genom att växla mellan programmen, jag vill kunna byta utan att växla mellan programmen.
Men jag håller med, det är en bra app.
Ok, nu förstår jag ;) Hittar jag något program som passar in enligt dina önskamål,
så hör jag av mig.
Har haft samma problem! Inte alls en AppleBugg!!!
Problemet är att Frontrow Ligger på två ställen, en i program och en i Bibliotek, så om du vill ta bort FrontRow helt så raderar du den i Program, och följande:
Macintosh HD/System/Library/CoreServices/Front Row.app
Det var det visst det, då 10.6 var nytt. FontRow dök upp lite då och då om man inte hade Candelair installerat.
Candelair sköter bara så att Fjärren gäller just den datorn där det är installerat. Har inget att gör med vilka program den styr...
Johodu... Det värsta är dock fixat i 10.6.2
I 10.6.0 så poppade Front Row igång lite som den ville utan Candelair. Candelair kan mycket väl ha en sideffekt av att inte släppa remoten till någon annan maskin (som jag inte visste om), men det var inte syftet med den drivern. Syftet var att tillåta tredjepartsprogram såsom Plex få äga Apple Remoten om programmet så ville.
EDIT:
Här är lite info från Felix egen sida:
Features:
* Global fix for Apple® Remote IR Receiver locking issues - as seen under OS releases 10.6 and 10.6.1
* Legacy Compatibility Mode - makes many applications that use outdated Apple® Remote code compatible with OS 10.6.2 (optional, can be enabled/disabled)
* Pairing always available - remotes can be paired regardless of whether an application currently holds an exclusive lock on the IR Receiver
* Powerful preference pane - dynamic, context-sensitive interface for installing and uninstalling the Candelair driver, pair remotes and more
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.