Subs följer inte med i local sync.

Hej!

Har ett problem att undertexter inte följer med när local sync körs automatisk.

Ska ge ett exemplen så någon fattar vad jag menar. :slight_smile:

Har ställt in på Plex klinten på min Galaxy Tab att jag alltid vill ha 1 osett avsnitt av “tv-serien”.

Direkt efter att jag har lagt till ett nytt avsnitt av “tv-serien” och undertext på min Mac så snappas det upp av Plex servern och den börjar direkt med att transkoda och skicka över till plattan.

Problemet är att Plex servern missar att det ligger en undertext. Jag får markera avsnittet sett, osett och köra en manuell sync, då kommer under texten med.

Känns som det ligger en delay på Plex Server att detektera undertexter.

Använder jag manuell sync fungerar det.

Bug?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Låter som en bugg. Jag har tyvärr alldeles för fullt på min padda och min telefon så jag kan tyvärr ej testa detta just nu. Är det någon annan som skulle kunna replikera detta beteende?

Nu är jag riktigt less på Plex Media Server, hur svårt kan det vara att få med undertexter i localsync. Alla mina undertexter är "okänd" i Plex, blir så när jag laddar hem dem. Är ju helt sjukt om man skall behöva manuellt döpa om dem till *.eng.sub, är ju hundratals texter. XBMC har inga problem att fatta att den skall spela upp texten.

Nu är jag riktigt less på Plex Media Server, hur svårt kan det vara att få med undertexter i localsync. Alla mina undertexter är "okänd" i Plex, blir så när jag laddar hem dem. Är ju helt sjukt om man skall behöva manuellt döpa om dem till *.eng.sub, är ju hundratals texter. XBMC har inga problem att fatta att den skall spela upp texten.

Vilket subtitle-mode har du?

![post-139-0-68258600-1398596870.png|690x455](upload://y4MT5I1m8ONQgOPBQEcyiWJktP4.png)

Svenska, Alltid aktiverat, Svenska.

Det fungerar i Cloud Sync och vanlig streaming. Just i local sync suba vägrar att följa med.

De flesta av mina undertexter är på eng. och hittas som okänd av Plex.

Svenska, Alltid aktiverat, Svenska.

Det fungerar i Cloud Sync och vanlig streaming. Just i local sync suba vägrar att följa med.

De flesta av mina undertexter är på eng. och hittas som okänd av Plex.

Kunde reproducera det. Jag skapar en intern rapport på det så får de ta tag i det då de har tid att fixa det :)

Tack för rapporten!

Grymt! Tack för hjälpen!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.