Hej!
Har kört Plex ett tag och kan det ganska bra utan att vara någon expert.
Men det är en sak som jag inte förstår eller kan få att fungera (länka mig gärna om detta redan har avhandlats).
Jag kör både Podnapisi och OpenSubtitles för att hämta undertexter, men nästa alltid är dessa ur sync (mellen 1s-10s). Varför är det så? Är det jag som gör något fel? Om jag går upp på OpenSubtitles själv och laddar ner SRTn funkar det utmärkt.
Någon som är sugen på att hjälpa en follow Plex:are med detta?
En fråga som jag ställt men inte fått något tillfredställande svar på.
T.o.m så kan undertexten som jag själv laddar ner PMS göra osynk vid uppspelning.
Använder mig själv av Sub-Zero tillägget för att hämta mina Subtitles, fungerar utmärkt! Testa det. Har inte sett nån subs som blivit fel… SO far… iaf…
@fas723 said:
Hej!
Har kört Plex ett tag och kan det ganska bra utan att vara någon expert.
Men det är en sak som jag inte förstår eller kan få att fungera (länka mig gärna om detta redan har avhandlats).
Jag kör både Podnapisi och OpenSubtitles för att hämta undertexter, men nästa alltid är dessa ur sync (mellen 1s-10s). Varför är det så? Är det jag som gör något fel? Om jag går upp på OpenSubtitles själv och laddar ner SRTn funkar det utmärkt.
Någon som är sugen på att hjälpa en follow Plex:are med detta?
Kan bara svara för Podnapisi. Men eftersom en release alltid är annorlunda än en annan så måste releasen och subsen stämma överens. Dvs, de skall starta vid rätt tillfälle, ha samma hopp vid reklampauser etc.
Får man inte en exakt match med releasen så kan det lätt bli lite fel tyvärr då agenten får gissa lite.
Dock så går det ju att justera subsen förskjutning under uppspelning, iaf i PHT.
För att lägga till lite vad Coil säger:
Anledningen att Podnapisi och andra agenter måste gissa är att det exakta filnamnet som du har på disk inte är det som ligger på sajt. Så för att maximera din chans att få korrekta subtitles på nedladdat material (vilket du förstås inte ska göra!!) är att låta filnamnet vara kvar. Alltså inte låta dig själv eller något program ändra filnamnet på disk.