Undertexter hämtas men visas inte?

Hej,

Kör senaste Plex media server samt home theater och är nöjd med allt utom ett problem jag har med undertexter.

Opensubtitles och Bierdopje som jag använder hämtar subs och lägger dom i t.ex:

Plex Media Server\Media\localhost\3\2cb4ff45f16982dc0b7462e7170a0d3c246571b.bundle\Contents\Subtitles\en

Under localhost har jag mapparna 0-f och därunder ett gäng mappar enl ovan.

Problemet är att Plex vid uppspelning inte ser att det finns subs men om jag lägger en sub i t.ex en "avsnittsmapp" för en serie och döper den till samma som avsnittet.srt så fungerar det felfritt.

Någon som har en idé kring detta om vad jag har gjort fel eller missat.

Jag har testat att rensa precis allt i library och låtit plex scanna om det.

I loggarna för opensubtitles/Bierdopje ser jag att den hämtar hem subs korrekt.

//Niko

Hej!

Ingen expert på det här, men hur ser dina inställningar ut i Plex Media Server:

Settings->Server->Languages?

Mvh

Hej!

Ingen expert på det här, men hur ser dina inställningar ut i Plex Media Server:

Settings->Server->Languages?

Mvh

Det står på alltid aktiverat samt föredra på svenska.

Alla settings är rätt efter det jag har läst, jag har letat ganska mkt innan jag postade här.

Jag undrar varför Plex lägger subbarna där den gör och framför allt, varför kan den inte mappa det korrekt sedan.

Ok, dina inställningar ju vara rätt iaf.

Mer än så sträcker inte min kunskap i detta ämne  :)  Får hoppas på att någon annan kan svara, eller så försöker du i en av de engelska trådarna för Plex Media Server.

Testade i den engelska och ingen hade en aning kring detta uppenbarligen, men det är inte hela världen, går bara tillbaka till XBMC ist så har jag fungerande undertexter igen.

Förmodade tyvärr att ingen skulle ha en aning kring detta.

Har du sett den här:

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200471113-Configuring-Subtitle-Support

Enligt den finns en viss logik inbyggd även fast "Always Enabled" är satt i inställningarna:

Always Enabled

Subtitles will be automatically displayed using the following logic:

1. If a subtitle that matches your Prefered subtitle language is found, it will be displayed–even if the audio language matches the Prefer audio tracks in language, else
  2. If there is an external subtitle file (e.g. a subtitle file next to the video file) it will be shown even if the language doesn't match, else
  3. If there is a single subtitle embedded in the file, it will be used even if the language doesn't match

Enligt din beskrivning ovan så verkar OpenSubtitle-agenten laddat hem engelska undertexter och om filmen då också är på engelska visas inte undertexten(om jag fattat ovanstående rätt)?

Om du tillfälligt byter "Prefer subtitles in" från Svenska till Engelska, funkar det då? (ingen lösning men bara för att testa logiken bakom)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.